Kleine polsen

Beste forum,

Ik sta op het punt om mijn eerste echte horloge aan te schaffen. Één van de opties is de Seiko 5 sports. De twijfel is echter dat ik hele kleine polsen heb en ben dus bang dat 42 mm net iets te groot is. Daarom heb ik er laatst eens een gepast. Wat is jullie oordeel?

6 likes

Kan prima!

Past prima naar mijn mening

Kan prima. Is ook een duiker, dus mag wat forser zijn.

Lijkt me ook geen issue, enjoy!

Vind het prima staan Duikers mogen wat groot tonen.
Ik heb zelfs tot 48 mm maar heb grote pols!

Het formaat kan prima, maar het horloge zelf vind ik minder. Kijk ook eens naar de andere Seiko duiker opties.

Niks mis mee

Ja klopt, deze gaat het ook niet worden. Was puur even voor de maat

1 like

Seiko heeft vaak korte lugs waardoor een wat forser horloge ook om een smalle pols past. Lug to lug maat vindt ik vaak belangrijker dan diameter. Heb zelf ook geen dikke polsen, maar bij sommige merken past zelfs een 43mm :grinning:

Die van jou kan prima hoor :+1:

Dit model kan prima naar mijn mening.

Past prima lijkt me! Ik herken je struggle haha… Zelf ook trotse bezitter van smalle polsjes… 15,5cm hier :innocent:.

Puur de diameter van een horloge zegt ook niks natuurlijk… Ligt met name aan de lug to lug maat.

Past prima. Mijn persoonlijke mening is dat een horloge te groot is als de lugs overhangen en dus uitsteken van je pols.

Niks mis mee! :ok_hand:

Perfect. :ok_hand:

Kan gewoon hoor! Heb zelf ook geen grote polsen, veel hangt zoals gezegd af van de lug to lug.

1 like

Prima keuze! :+1:

en wat vindt jezelf? :thinking:
draait het daar niet om? :thinking::smiley:

Gaat prima. Ik draag ook een SKX op een kleine pols, de korte lug-to-lug maakt dat de SKX een van de weinige “grotere” horloges is die ik wél kan hebben.

Kan prima als je het mij vraagt!