Kleine schroefjes

Ik kreeg laatst een Parnis binnen, die zo veel lijkt op de U-boat .
Na een paar dagen viel het horloge van mijn pols ,gelukkig op mijn schoot.
Wat bleek, de band zit met schroefjes aan de lugs en er was een schroefje uitgelopen .
Die zijn zo klein die vindt je dus nooit meer terug.
Ik dus meteen naar mijn horlogewinkel maar die had ze natuurlijk niet, maar hij had wel een goed idee,
Naast hem zit een brillenwinkel en die hebben natuurlijk wel van die kleine kloteschroefjes, voor brillen e.d.
Binnen vijf minuten zat de band weer aan de Parnis.
Dus als iemand eens van die kleine schroefjes nodig mocht hebben ga maar eens naar een brillenwinkel die hebben alle soorten en maten

Groetjes

Lenno

Zoals elke brildrager je kan vertellen. :wink:
Tip: gebruik wat blauwe loctite. Dan gaan je schroefjes niet meer los. Pak niet de rode! Die gaat nooit meer los!!!

Hoe voelt zo’n U-boat van parnis? Is het een automaat?
Waar gevonden als ik mag vragen? Ik zie wel wat in een u-boat maar de “echte” vind ik verschrikkelijk overpriced en 2dehands kopen is alweer een risico gezien de vele nepperts he

hij voelt erg zwaar,een flink brok staal.
Ook goed gemaakt, zeker voor dat geld maar dat kam iedere Parnis eigenaar beamen.
Ze zijn te koop op e-bay bij heel veel chinese betrouwbare dealers voor ongeveer 50 euro.
Hih is behoorlijk automatisch want het is een kwarts maar ze zijn er ook met uurwerken voor een paar tientjes meer.
Ik heb een kwarts genomen omdat ik niet zeker wist of ik hem wel leuk vond en om te proberen vond ik 50 euro genoeg.
Ik heb wel de vierkante U-boat

de foto is wat flets maar de wijzers zijn echt gifgroen.
ook te verkrijgen met andere kleuren wijzers

groetjes

lenno