Kleine Steinhart Apollon?

Hey mede horloge fanaten :wink:

Via het verkoop topic kwam ik de Steinhart Apollon op het spoor. Werkelijk een prachtig horloge en met zijn verwisselbare bezels heerlijk flexibel. Helaas is hij te fors voor mijn polsen met zijn 45mm en 56mm lug-to-lug. Weet iemand een vergelijkbaar horloge maar in een kleiner formaat?

De plaatjes, want ja, wat is een topic zonder plaatjes :stuck_out_tongue:
Er is ook een chrono versie voor de liefhebbers… Ik ben zeker ook chrono fan maar vond de dial daarvan wat te druk

1 like

De Apollon is juist een van de originele Steinhart ontwerpen! Op de titanium band draagt ie redelijk groot, maar op leer juist weer niet. Een kleinere versie is er bij mijn weten niet; welke versie zou dat overigens moeten zijn? Met bronzen bezet? RVS? Of black DLC?

Het contrast met de bronzen is natuurlijk heel gaaf, maar ook nogal opvallend. Door de bezels en banden wissels kun je hem snel een heel ander look en feel geven… Helaas is zeker alles boven 42mm en 50mm lug-to-lug eigenlijk niet fatsoenlijk draagbaar voor mijn pols…

Ik vond alledrie bezels wel wat hebben, maar monteerde de bronzen steeds.

Mmmm… Iets wat er op lijkt… Ik zou het niet weten. Als ik smalle polsen zou hebben dan had ik denk ik iig. een speedmaster reduced.

Ik heb hier ook al eens naar gezocht, het idee is uitstekend en een eigen ontwerp, ik heb geen andere horloges gevonden in deze range die vergelijkbaar zijn hieraan.

Ik vind de lug-to-lug aan de force kant met de 56mm, maar de lugs lopen wel wat meer rond richting het einde, wellicht dat het dan meevalt op een normale lederen band.
De 24mm met stalen band zal denk ik weleens wat grof op de pols kunnen zijn en veel groter ogen.

Dat is wat mij ook er steeds van weerhouden heeft, want ik vind het een hele gave klok, met die losse bezels
52 mm lug to lug is echt de max voor mij.
Dan maar alleen bandjes wisselen

Er zijn nog wel andere horloges met verwisselbare bezels. Bijvoorbeeld de Maranez Racha. De Hellberg CH6 kun je ook een extra bezel bij bestellen. Of deze laatste makkelijk zelf te wisselen is weet ik niet. Ik dacht dat Armida ook zoiets had, maar dat kan ik zo snel niet vinden.

Succes met je zoektocht, en de Apollon draagt met de leren band inderdaad minder groot dan je denkt.

Groet Tecco

Chique ding!