Kleine Tuna's worden groot?

Hallo allen,

ik heb input nodig…

Ik had een Seiko SRP229 ‘Baby Tuna’, de versie met rode accenten en zwarte bezel en kroon.

internetplaatje:

Deze heb ik vervolgens diverse malen aangepast met andere banden en shrouds, o.a. de stalen versie van Yobokies.

Een volgende stap was de custom stalen bezel van Yobokies, hier met 6309 insert.

Bij het wisselen van de bezel bleek echter dat er een productiefout in de kast zat (scheef gefreesd), waarop het horloge terugging naar Rob van Monsterwatches. Uiteindelijk heeft hij na veel gedonder met Seiko een nieuwe kast kunnen bemachtigen (wat lastig was, want de Baby Tuna’s worden niet meer geproduceerd!).

Ik heb er voor gekozen om het horloge i.p.v. als een 229 op te laten bouwen als een SRP227, de versie met stalen bezel en kroon. Deze heb ik sinds deze week weer in bezit en is feitelijk weer een gloednieuwe klok. (Dank Rob voor de zeer goede service!)

Maar nu komt het dilemma:

  • de Baby Tuna zo houden (zwarte plastic shroud), of
  • de stalen Yobokies shroud er weer op en/of
  • de custom bezel er weer op

OF, en daar neig ik al een tijdje naar, upgraden naar een echte Tuna?
Ik ben erg gecharmeerd van de SBBN017 nl. Ik heb deze afgelopen week in de Seiko boutique in New York om de pols gehad, en het is een fraai exemplaar! Is natuurlijk wel een quartz en geen automaat, daarmee ook een stukje platter/lichter vergeleken met de SRP (doet op de pols denken aan een Sawtooth…).

internetplaatje:

Dus wat zouden jullie doen?

= Zo houden, verbouwen of flipperen en een echte Tuna kopen? =

Graag jullie ideeën!

dank voor het lezen, bor

Ik zou de stalen shroud er weer opzetten met de zwarte insert.

Zo’n echt tuna is toch wel erg nice hoor. (tu)