Kleine wijzer zakhorloge

hallo, heb hier werkend zakhorloge chemin de fer( gelijkend roskopf)
kleine wijzer staat niet meer juist, iemand die weet als het mogelijk is dit te corrigeren via mekaniek achterkant, dus zonder het geval uit zijn huis te halen,
mvg carlos

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

ok, ,bedankt, heb je enkele tips hoe ik het binnenwerk er kan uithalen,of hoe het er moet uitgehaald worden…
gereedschap heb ik genoeg,
mvg carlos

Op de plek waar de opwindstift het uurwerk inkomt, zit een klein schroefje, draai dit een beetje los, en trek de kroon/opwindstift er voorzichtig. De kroon komt er dat uit ZONDER ENIGE KRACHT (glijd er als het ware uit.)
Er kan ook een heel klein knopje zijn waar je in moet duwen, als het is ingedrukt kroon en opwind
bij cylinderhorloges zit op de het basisplataeu vaak een grote platte schoef, tussen de " bruggen" die erop geschroefd zijn, het in een platte schoef die helemaal aan de rand van het uurwerk zit. Deze draai je een halve slag, en dat komt het uurwerk en via de voorzijde uit.

In ieder geval kroon+opwindstift verwijderen en schroeven die aan de buitenkant van het uurwerk zitten losmaken.

Gr. Koen

P>s. heb je misschien een foto, want dat maakt het wat duidelijker.

ok koen, ik zal enkele fotos plaatsen na het werk,
is beter vooraleer ik domme dingen doe,
mvg carlos

misschien begrijp ik de vraag niet goed, maar waarom wip je niet de glasrand met glas van het horloge af, neem wijzers eraf en plaats ze goed terug???

Groet,
Paul

paul, inderdaad; het zogenaamde glas was geen glas maar plastiek lol
het wipte eruit, was waarschijnlijk ingelijmd door iemand,
mijn zuster had dat mee van rommelmarkt,
daar stond chemin de fer op en m.r dat zal goedkope versie geweest zijn of van 2 1 gemaakt,maar werken doet het wel,de wijzers werken ok nu , al iets bijgeleerd intussen,
nu wil ik al lang ook zo een horloge, roskopf in dit geval ,
ik weet dat er veel fake is , rosskopf met dubbele s ,
hebben de kwalitatieve horloges een glas plaat, wat mag en moet er op staan ,
in kort hoe herken ik een roskopf , waar moet ik specifiek op letten,
daar zullen ook veel versies van gemaakt zijn zeker
zijn er roskopf geweest met plastiek "glas"
mvg carlos