kleine witte verf stippen op mijn Casio Ga-1000 bandje

Hallo Forumleden :smiley: ! Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een klein vraagje, mijn Casio G shock GA-1000 Heeft kleine witte verf stippen over het gehele bandje en een beetje op de bezel, wat gebeurd is tijdens mijn werk meestal doe ik mijn horloge af als ik in contact kom met verf maar ik was zo dom geweest om voor een kleine klus mijn horloge even om te laten. ik kan Thinner, of Terpentine op mijn bandje smeren maar ik weet niet hoe het gaat opdrogen waarschijnlijk slaat het wit uit zelf heb ik zeep geprobeerd en water met een borsteltje maar makkelijk gaat het er helaas niet af. Dus vraag ik aan jullie weten jullie misschien een goed product om verf van mijn horloge af te halen dat veilig en gemakkelijk de stipjes af kan halen?

Bedankt!

1 like

Fƶhnen

1 like

Goed laten drogen en proberen met je nagel de druppels eraf te krabben, en thinner werkt ook al moet je wel oppassen met alle tekst op je horloge want alles lost er van opā€¦

Ik had een collega die met terpentine wat plakband/lijmresten van een plexiglas ruitje wilde vegen. Daar knapt zoā€™n raampje niet van op moet ik zeggen (smolt gewoon weg) Ik vermoed dat het kunstof bandje dan eenzelfde lot beschoren is :see_no_evil: Beste is er gewoon af krabbelen met je nagel inderdaad. Het hecht meestal toch niet goed op zoā€™n ondergrond.

O en slaolie/olijfolie/zonnebloemolie helpt ook trouwens! Daar maak ik meestal mn handen schoon mee na het verven.

Waarschijnlijk moet ik dan toch even mijn nagels laten groeien. Die heb ik niet. ik heb wel een plastic mesje gevonden misschien toch dat voorzichtig proberen.

Het is een G-Shock, gebruik em waar die voor gemaakt isā€¦

4 likes

Ruitenwisservloeistof

Mijn vrouw zegt dat het met ā€œBaby Billendoekjesā€ :grinning: wel zou kunnen lukken. Dat is in ieder geval zonder risico!

1 like

Haha!

@SwedishChef heeft misschien nog wel wat insight. Zijn lieftallige dame ging ook gewoon lekker even verven met de SARB072 om de polsā€¦ :roll_eyes:

3 likes

Mijn G-shock heeft hetzelfde. Ik kon het wel wegkrabben, behalve in de hoekjes van het scherm. Ik heb het geaccepteerd, de G-shock mag wat hebben.

Bij verf op oliebasis. Geen idee of het werkt met verf op waterbasis, maar dat lukt dat weer niet met water.

OP kan als je het veilig wilt spelen met zijn GA1000 op zoek naar een afgedankte G Shock band, en daarop even experimenteren met milde oplosmiddelen. Moet je in het achterhoofd houden dat diverse banden verschillende samenstellingen hebben. Zo hadden sommige banden alst van ā€˜resin rotā€™, sommige voelen veel zachter dan andere etc.
Je kunt beginnen met inweken met een papiertje in olie, dan met een houten ijsstokje en tandenstokers voorzichtig wrijven/krabben.

Daar gaat mijn verkooppitch. :thinking:

In dit geval waren het oppervlakkige spetters op de kast, die pulkte ik er zo af.

1 like

Je zou voorzichtig wat wd40 kunnen proberen op een stukje wat uit het zicht zit.
En anders zou ik het met een cape-cod doekje eens voorzichtig proberen.

Oh. Oeps. @Fate_Amenable_To_Change wil hem toch wel. Die ziet 1. eventuele schade niet en 2. hij helpt hem zelf binnen een week wel om zeep.

Die gepolijste bezels van zijn SARBā€™sā€¦ het was pijnlijk om te zien.

2 likes

Ik weet vrij zeker dat deze SARB er een stuk beter uit ziet, net als degene die het draagt.

2 likes

Ten eerste, @HanDavinci moet niet zo miepen. Ik draag en gebruik die horloges dagelijks, zoals het hoort.

Ten tweede: en bedankt. Uiteraard bewijs je het nooit omdat je je vrouw nooit meeneemt, in tegenstelling tot ondergetekende. Maar buiten dat zien noch ik noch mijn SARB er slecht uit.

Lulloā€™s.

2 likes

:wink: Straks sleept ze ook nog overal naar toe, tegen mijn zin.

Iets met een helmā€¦ :thinking:

1 like

Hahaha ik schiet nu alweer in de lach :joy:

1 like

Erg bedankt voor de reacties! Even kijken welke middelen ik in de kast heb. Wat jullie zeggen het is een g shock gebruik hem waarvoor die bedoeld is dat klopt, maar hij is nog geen half jaar oud ik maak hem elke dag schoon onder de kraan toch altijd zuinig op is het handig om de bandjes af te schroeven? Welk gereedschap heb ik nodig volgens mij geen inbussleutel.

Laat even wat fotoā€™s ervan zien, misschien makkelijk?