Kleinere Europese horlogemerken

Forum nieuwe stijl helaas. Scoren met pittige one-liners.

1 like

Ja dat was leuk altijd weer een verrassing welk merk er nu voorbij kwam. Toch knap om al die informatie te verzamelen.

2 likes

Dumet

1 like

Ik zat toevallig ook aan Nivada en Sandoz te denken :slight_smile:
Merken met een mooie geschiedenis allebei!

Lemania en Enicar zijn twee merken waarvan het ook jammer is dat zij het niet hebben gered.

Eterna.

Enicar en Lemania zijn inderdaad ook prachtig maar zie ik (net als Eterna) toch wel beetje als wel populaire merken. Nivada en Sandoz zijn nog wel stuk onbekender bij het horlogepubliek.

Election is ook vrij onbekend maar heeft ook zeer goede en mooie horloges gemaakt

1 like

Misschien is het niet klein of onbekend genoeg, maar Vulcain valt er misschien nog net onder.

2 likes

Anonimo

Mag ik Rotary nog aan deze lijst toevoegen?

Ik heb een Xemex. Of is deze wel bekend?

JS watch company Reykjavik.

Michelsen watches

Jezus, heel wat nieuwe info, dank je!
Heeft Zodiac nog een goede reputatie?

1 like

Ik vind de doxa’s uit de jaren 40 veel mooier :wink:

1 like

Ik ga hier toch echt het (mijn) merk Damasko droppen. Klein familiebedrijf in Oost Duitsland. Mischien geen echt klein bedrijf of met een lange geschiedenis. In ieder geval een geweldig merk dat sinds zo’n 25 jaar kwalitatief hoogstaande horloges maakt met diverse gepatenteerde bijzondere technieken. En voor zeer nette prijzen.

Ik zeg…check 'm out. :muscle:

5 likes

Even in de doos kijken:

Barthelay… alhoewel dit inmiddels onderdeel van de Franck Müller Group is.

Mooi toch… Voor mij is alles wat kleiner is dan 39mm niet interessant qua polsmaat.

1 like

Ah; voor mij is alles boven de 39 eigenlijk niet interessant; dat maakt inderdaad verschil :sweat_smile:

Ehh, sorry voor de off-topic, on topic dan maar weer :blush:

Dan noem ik maar Victorinox. Hebben een lange historie, alleen dan met zakmessen, horloges maken ze nog niet zo lang :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Iedereen kent dat prachtige merk toch, hier?

2 likes

TS wellicht nog niet. :+1:

2 likes

Hier nog een kleine duit in t zakje
:uk:
Roger W Smith, samen met genie George Daniëls de gehele Britse klok industrie op Iris aan t opbouwen. Want dames en heren, jongens en meisjes, de oorsprong lag niet in :switzerland:maar in the UK :uk:. Toen ze in de Alpen alleen nog maar onderdelen droomden lag het Mekka in t westen. (Greenwich Time​:crazy_face:) London.
Nog enkele doorzetters- from the Leftfield-
-(Miss!!) Struthers
-Het wat bekendere Bremont van de English Bross.
-Het zeer mooie en aparte Fears
Check de Alliance die voor de British Watch & Clock makers is ontwikkeld nog zo’n mooie Brit
-OG watches
En toch als laatste mijn favoriete
-Anordain
Die fume wijzerplaten zijn -beyond-
Ik zal wat links verzamelen en plaatsen.
Let op niet lezen vlak voor t slapen gaan. Want dat doe je dan niet meer :crazy_face::rofl::rofl:

1 like