Hoi, zijn er nog kleine horlogemerken met een geschiedenis die leuk zijn om even te checken, genre Lip, Yema (toevallig twee Franse huizen)? Ik ben dus niet op zoek naar recente microbrands, maar eerder gekende merken die niet zo vaak besproken of gekocht worden. Thx!
Het is moeilijk inschatten voor mij of een merk groot of klein is. Dus voor het gemak interpreteer ik het even als Europese merken met geschiedenis die je niet altijd tegenkomt.
De volgende merken schieten mij te binnen:
Stowa. Oud en Duits (in zowel ontwerp als afkomst).
Farer. Brits en kleurrijk.
Smiths. Brits. Verbonden aan een vroege Everest expeditie oid.
Ik heb laatst nog iets gelezen over een klein Zwitsers horlogemerk, hebben wel een leuke geschiedenis geloof ik… Hier een linkje naar hun website
Je bedoelt dat oud-Britse horlogehuis?
Ollech & Wajs
Doxa
Oris . Als je budget flink hoog is zijn er ook nog wel wat exoten te vinden die onder ‘klein en Europees’ vallen. Dit geldt echter niet voor de bijbehorende prijskaartjes.
Nou zeg dit is nog erger dan Rick Astley…
Doxa met zijn geweldige Doxa Sub serie duikhorloges… Enorme geschiedenis, 2 boeken vol om precies te zijn.
en vergeet aquastar niet, net een heerlijke reissue uitgebracht.
En Sinn, zoals de 903st
En Squale…
Genoeg keuze
Ben me toevallig een beetje in een, voor mij althans, onbekend merk aan het verdiepen.
https://www.charmex.ch/
Kan er niet veel over vinden
Eppo, heb ik als tiener (meer dan 50 jaar geleden) gehad. Handopwinder, plexiglas. Jammer dat hij zoekgeraakt is. Was wel een basic horloge. Val ik nog steeds wel op.
Na honderden prachtige plaatjes van vele tientallen merken hier op HF, ben ik soms wel kwijt wat nu een ‘klein merk’ is. Mijn duit in het zakje: Bratislava Conceptum (Polen), Defakto (Duitsland) en natuurlijk wat Nederlandse klappers als Holtinrichs / Delft, Brunmontagne, Pellikaan, Aevig.
Net zo Nederlands als Babi Pangang Chinees is.
Mijn duit in het zakje, Archimede - Mühle.
Ho ho ‘merken’. Niet Nederlandse horloges.
Nivada
Wyler
Sandoz
Oud, ook buiten europa, maar was heel leuk altijd.
Haute Horlogerie…waar kennen we dat ook alweer van🤔
Hij heeft honderden posts gedaan, als jij er eentje uit wil halen om af te kraken, leef je uit.
Haha, dat laat ik bij voorkeur aan me voorbij gaan
Ik vond het altijd spannend met welk merk hij weer zou komen.