Kleinere kast, groot plezier: NA Citizen Promaster Land GMT

Beste HF leden,

Dit nummer schreeuwt eigenlijk: pak je spullen en ga op avontuur :watch: :earth_africa: :airplane:

Als je van Citizen horloges houdt, kom je al snel uit bij de professionele sport- en toolwatchlijn die sinds 1989 actief is onder de naam Promaster. De collectie, die uit de drie lijnen Land, Marine en Sky bestaat, is ontworpen voor gebruik in extreme omstandigheden. Veel horlogeliefhebbers beschouwen de Promaster serie als een collectie die veel kwaliteit biedt voor zijn prijs en terecht.

Na jarenlang gebruik te hebben gemaakt van Promaster horloges met kastmaten van 42 tot 45 mm, is mijn smaak veranderd, waardoor ik uiteindelijk de meeste Promasters heb verkocht.

Bij de bekendmaking van de nieuwe Promaster Land GMT 38,6 mm werd ik direct enthousiast, en vooral van de zwarte dial! Helaas kwam ik erachter dat de zwarte dial door Citizen Hong Kong was gelanceerd en niet bedoeld was voor de Europese markt. Dat werd ook bevestigd door Citizen Watch Deutschland als antwoord op mijn vraag.

Uiteindelijk heb ik de rode uitvoering besteld.

De bordeauxrode wijzerplaat heeft een hele gave structuur. Het horloge zit lekker om de pols dankzij de geweldige kastmaat, totaal niet groot of lomp aan de pols!
Met een Eco-Drive uurwerk met GMT-functie, magnetische weerstand, saffierglas en een waterdichtheid van 200 meter is dit een echte alleskunner. Over 3 weken begint mijn Azië avontuur, ik heb er zin in!

Binnen om de pols :camera_flash:

Buiten om de pols :camera_flash:

Check die lume eens :wink:

25 likes

vind het een mooie uitstraling met deze kleur :+1:
draag hem met plezier

Tof ding en “travelproof” :ok_hand:t3:

Mijn beste “Sir Citizen”.
(Zo mag ik je onderhand wel noemen)

Wederom een prachtige Citizen!!
Geniet er met volle teugen van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Weer een mooie aanwinst :slightly_smiling_face:

Wat een mooie aanwinst. Een rode is misschien een wat “lastiger” kleur dan zwart, maar ik vind deze echt geweldig. Pracht fotos, heel veel plezier ermee

Toffe NA Bill, gefeliciteerd

Gefeliciteerd !
Tjaa die kleur

Gaaf ding Bill, van harte. Rood is een uitdagende kleur maar past goed. Enjoy