Kleuradvies gevraagd : Lederen band voor Alpina Startimer

Meestal weet ik wel wat ik mooi vind. Meestal. Nu niet. Om de (nog niet aanwezige) volledige klik met mijn recente Alpina Startimer te forceren wil ik een lederen band met vouwsluiting toevoegen. De kleur van de Alpina dial staat omschreven als grijs maar ik vind het vaak een soort van taupe/grijs. Dat maakt de kleur keuze van de band lastig. Heb naar grijs/taupe gezocht maar niet gevonden.

Welke ik wel aardig vind maar niet zeker van ben is onderstaande band, Let niet op de vouwsluiting, ik kies voor een ander exemplaar. Tevens gevoegd een foto van de Alpina. Naast kleur is prijs ook een uitgangspunt. Mocht de Alpina weer moeten vertrekken wil ik niet blijven zitten met een kostbare band die het misschien net niet is waardoor de klok lastig te flipperen is. Zou ik er zeker van zijn dan is een Ko band natuurlijk the way to go.

Vast dank voor alle adviezen en opmerkingen, ik waardeer het al bij voorbaat :thumbsup:

1 like

Deze zou 'm ook goed staan…

Succes met het maken van je keuze!

1 like

Grijs en bruin zijn niet echt vrienden van elkaar. Ik zou eerder gaan voor grijs met (donker)blauw.

1 like

It’s all about contrast :sunglasses:

Ik denk dat een lichtbruine band wel mooi zou staan

1 like

Ik vind de originele Alpina leren band mooi.

Via deze link kun je, voor meer ideetjes, de andere Alpina banden bekijken.

http://alpinawatches.com/alpina/watch-straps/

1 like

Mijn Startimer op originele bruine band.
https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/6/2/627eb0d2ff932e1554a2cab67266c2bbcfc73f70.JPG
Ik vind het zeer geslaagd!:+1:

6 likes

Ik wilde eigenlijk niet op @Teunan87 reageren, want ja, het is zijn vak :wink: Maar ik heb ook een grijs horloge aan een donker bruine band & vind het een prima combinatie.

1 like

Kan ook wel, zolang het contrast maar goed is. Donkerbruin met lichtgrijs of donkergrijs met lichtbruin.
Voor een deel blijft het uiteraard smaak :wink:

2 likes

Ik weet dat de prijs een item is, maar toch zou ik voor een Black Ops MN met rode streep gaan. Gewoon omdat het heul vet staat.

1 like

Onderstaande band wellicht? Kan worden besteld bij KO in diverse kleuren, past exact op de Alpina vouwsluiting van je Startimer)

2 likes

mooie klok, dat ten eerste.
Bij grijs staat bordeaux heel mooi.
Formule 1 team van Haas heeft rood-grijs, ook heel fraai

groetjes Lenno

1 like

Rood-bruine Hirsch Lord ook erg mooi:

2 likes

Tot zo ver, allen hartelijk dank. Is toch elke keer weer heel prettig om te ervaren dat je voor hulp/advies terug kan vallen op dit mooie forum.

@met1n : Thanks, prima tip, een Corders band had ik nog niet aan gedacht.
@aeniezen: Thanks, had i naar gekeken. Inderdaad mooie banden maar omdat het toch een beetje een experiment is, is de prijs een wat hoge drempel.
@Floydian67: Erg fraai, dank voor de foto. Valt binnen het design advies van @Teunan87 (licht grijs/donkerbruin). Sluit dus aan bij datgene wat ik gevonden had hoewel daar de kleur mokka is (what’s in a name).
@Teunan87: Thanks, hoewel smaak inderdaad persoonlijk is ga ik zeker rekening houden met het advies van de vakman
@MotoSkooly: Fraaie combi inderdaad, alleen valt Ko momenteel nog even buiten het financiële plaatje of kun je me een indicatie geven van het prijsniveau? De Hirsch is zeker mooi.
@Zulu: Black ops is kwalitatief een mooie strap maar ik heb dit keer toch liever wat meer body op de band.