Klodder vet op pusher

Ook niet als je ze gesproken hebt svp.
Anders moet ik het topic verwijderen en dat zou jammer zijn, want waar moet je dan je ei kwijt … :wink:

4 likes

In het kippenhok…

1 like

Hier nog even een foto van de 12 uur subdial, helaas kan me telefoon het niet scherp krijgen als ik verder inzoom maar als je goed kijkt zie je dat de punt van de wijzer echt naast de markering staat, is dit binnen de tolerantie naar jou mening?

1 like

Duidelijk :+1:

1 like

Nee, als hij zo staat dan moet je hem gewoon opnieuw monteren. Je kan ook proberen een keer hard op de reset pusher te drukken of de chrono een keer laten lopen een paar uur en dan resetten. Misschien springt hij dan terug

4 likes

Dat kan maar kan ook zijn dat de urenteller iets vooruit kruipt na reset, door versleten rem en of uurtelrad.
Hoort zo inderdaad niet en moet gewoon mooi recht op het streepje staan.

7 likes

Wijzer bovenste subdial staat ook niet helemaal recht.
Die beschadiging op de caseback vind ik echt schandalig.
Had je vantevoren foto’s gemaakt? (voordat je het horloge weg bracht)

1 like

Het gebruik van vet ( fomblin ) op deze locatie is niet logisch en nodig. Hoort aan de schroef die in de drukker zit.

Beschadiging op de achterdeksel is geen reclame! Het zou fijn zijn als er een foto is van de situatie voor de reparatie.

Uitlijning van de wijzers kan beter, houdt wel rekening met de parallax bij aflezen, het dominante oog kan de afwijking positief of negatief beïnvloeden. Beste is een controle met een stereo microscoop en eerst een oog dicht en dan het andere sluiten => de afwijking tov de index moet dan gelijk zijn naar links en rechts

10 likes

Ik zou er in ieder geval flink van balen als ik mn horloge zo terug zou krijgen. :cold_face:

niet tijd om effe terug te gaan ?

1 like

Droevig. Helaas ken ik meerdere soortgelijke verhalen van Omega servicecenters :frowning:

Hoop dat het naar tevredenheid wordt opgelost!

Ja, ermee terug gaan. Dit moet gewoon netjes opgelost worden. Hou je ons hier op de hoogte svp?

Helaas geen foto’s gemaakt.

Vandaag opgehaald aan het einde van de middag dus kan maandag pas weer contact met ze opnemen.

1 like

Idd balen, 1 van de 4 “fouten” maken kan en zou ik als hobbyist van balen, maar 4 op 4 zoals jij het schetst mwah….daar zou ik toch wel het zuur van hebben, goed overleggen zal alles wel oplossen lijkt me.
Ieder horloge knutselaar wil graag zijn minpunt omzetten naar een pluspunt.

Mooi horloge trouwens :metal:

2 likes

Vanwege dit soort Omega Certified-prutswerk (met een beetje pech is het dezelfde persoon, maar ja - :zipper_mouth_face:) ben ik destijds mijn opleiding gaan doen. Dit gaat echt helemaal nergens over - en inderdaad, er hoort helemaal geen Fomblin op die plek terecht te komen. Met een beetje pech zit het nu NIET waar het wel hoort te zitten.

6 likes

Ik schetste het nog netjes, maar als het idd een “specifiek” opgeleide betreft….oei dan zal hij/zij wel heel veel haast hebben gehad.
Misschien ooit als ik tijd heb, merk/movement specifieke eisen opleiding doen :laughing:

Schade aan het horloge aan de voor of achterzijde of waar dan ook vind in onacceptabel.
Mensen die een mooi horloge kopen zijn daar meestal heel zuinig op.
Ik zou helemaal gek worden als ik mijn horloge weg zou brengen voor onderhoud en het horloge komt met schade terug.
Prima als er perongeluk iets gebeurt tijdens onderhoud , maar los het dan op of praat er over met de klant om het op te lossen.
Ik kan mij niet voorstellen dat de horlogemaker dit niet heeft gezien.
Klodder vet tot daar aan toe, maar ook dit is niet heel netjes.
Netjes en schoon afleveren.
Ik hoop dat het opgelost word.

Hoi Floris (of iemand anders) nog even een vraag.
Als de chrono functie loopt zie ik dat de wijzer van de 30 min netjes overslaat naar de volgende minuut als de chrono secondewijzer een rondje heeft gemaakt. Maar de 12 uur wijzer kruipt langzaam naar voren. Ik twijfel nu of dit normaal is of dat de 12 uur wijzer ook gewoon in 1 keer naar het volgende uur hoort te gaan ipv wat er nu gebeurt. Zoals je kan zien heb ik hem nu voor 15 min laten lopen. Het is een 7750. Ik heb er eigenlijk nooit echt op gelet vandaar dat ik hier zelf even geen antwoord op heb.

Is normaal, hoe zie je anders dat die bv al 35 min aan het timen is.

3 likes