Klodder vet op pusher

Heb de chrono nog wat verder laten gaan tot 29 min waarbij de 12 uur subdial over de helft van het uur is.
Dus volgens mij gaat er toch iets niet goed.

Slaat toch nergens op om dit weer terug te werpen op Omega gecertificeerd. Aan dit horloge is gewoon niet netjes gewerkt en zo hoort een horloge niet afgeleverd te worden. Gecertificeerd of niet en geldt voor iedere horlogemaker. Als je iets beschadigd dan los je dat gewoon netjes op. Wijzertje hoort gewoon strak bovenin te staan en zoals André al aangaf dat vet hoort daar niet.

3 likes

Dit is wat anders dan zoals je het stelde:

een 12u chronowijzer hoort mee te lopen. Dat die nu iets verder staat dan hoort, komt deels omdat die sowieso niet precies van 12u startte maar ook waarschijnlijk omdat die niet goed vast zit.

1 like

Jezus dit lijkt precies of je hem hebt opgestuurd naar Sesamstraat voor onderhoud.

Schade op de achterkant was voor mij al de druppel, laat staan de overige mankementen.

Je hebt gelijk, het was meer dat ik het 2e er daarna nog bij vertelde omdat dat me ook nog opviel.

Ben het helemaal eens met bovenstaande.

Eventueel zou de ontevreden klant dit kunnen melden aan Omega. Ze willen natuurlijk ook geen negatieve reclame over hun netwerk.

Een foutje kan de beste overkomen maar als er zoveel mis gaat! Dan zou ik ook mijn bedenkingen hebben.

1 like

Lijkt mij wijsheid. Die wijzer is ongelukkig, maar kan gebeuren.

Dit is wel echt een dingetje. Niet zozeer voor de fomblin, maar het laat mij ten zeerste twijfelen over de kunde van deze horlogemaker. Waarom zou je hier überhaupt een klodder fomblin neerleggen? Ik vraag mij dan af wat de algehele kwaliteit van het onderhoud is. Vooral gezien het uurwerk met module. Als ik èèn ding heb geleerd, is dat horlogemaker willen zijn (ik ben ondanks Syntra nog lang geen professional) precisie en nauwkeurigheid vergt. Dit is in mijn ogen een rode vlag voor de rest van het werk.

Die schade aan de deksel is helaas niet echt te bewijzen. Wel heel zuur.

Nu vraag ik mij wel af, stel TS komt hier met de horlogemaker in kwestie niet uit, treed Omega dan op als mediation aangezien het een gecertificeerde horlogemaker is?

1 like

Ik hoop ten zeerste dat ik eruit ga komen met ze, ik ga er morgenochtend naar toe. Ik baal er enorm van dat ik geen foto’s heb gemaakt van het horloge voordat ik hem daar heen heb gebracht. Mocht ik er niet uitkomen met ze dan ga ik zeker contact met omega opnemen en mogelijk mijn rechtsbijstand want ik heb hier teveel geld voor betaald om het zomaar op te geven. Ik besef dat dit erg vooruit lopen is op de zaak aangezien ze mogelijk gewoon bereid zijn om alles voor mij op te lossen. We gaan het zien.

2 likes

Dat zijn irritante dingen.
Zo’n deksel zie je niet dat scheelt maar hoort niet.

Ik hoop het voor je. Als hobbyist doe je normaliter al je best om mensen tevreden te stellen. Als professional heb je daarnaast nog een naam goed te houden dus ga er wel vanuit dat ze het netjes afhandelen. We gaan het zien!

Succes morgen. Laat je het even weten?

De chrono functie blijft trouwens ook weer hangen als ik op de Pusher druk sinds vandaag dus ook dat is toch niet opgelost.

2 likes

Ja dat doe ik zeker, mocht er uiteindelijk toch een bevredigende oplossing zijn gevonden is het wel zo netjes om dat ook even te vermelden.

2 likes

Neen.

Zij hebben hier op zich niet veel mee te maken. Zij leveren enkel onderdelen.

Kijken of je er uit komt met de horlogemaker. Eventueel terugbetaling en ergens anders laten oplossen.

Pusher zal waarschijnlijk niet goed gewerkt hebben en i.p.v. eventueel nieuwe te plaatsen goed veel vet aan doen. Maar dat trekt viezigheid aan en kortelings werkt die pusher weer niet meer.

Lijkt mij eerder op een goedkope herstelling dan een full service bij een vakman…

Iedereen kan fouten maken, maar ze moeten wel netjes opgelost worden.

Benieuwd!

2 likes

Pushers en kroon zijn vervangen, heb de oude in een zakje meegekregen. Toen het gister niet werkte heeft hij hem open gemaakt en gezegd dat er een veertje niet goed was afgesteld. Maar nu dus weer problemen.

1 like

Veertje versleten en vragen om te vervangen… :face_with_peeking_eye: beetje bij plooien is niet altijd langdurige oplossing.

Is een gewone 7750, geen module opbouw zoals de 2894.

5 likes

Dat kan ik me heel goed voorstellen. Geef ze een kans om het te herstellen. Maar ik zou niet snel weer een horloge brengen naar iemand die hem zo aflevert.

1 like

Owja, brainfart. Kan wel eens gebeuren :sweat_smile:

Niet het lastigste uurwerk, maar toch wel een aantal specifieke zaken die je goed moet doen om kans op schade in de toekomst te voorkomen.
Eigenlijk zou elke horlogemaker toch wel een 7750 goed moeten kunnen servicen, maarja… ik zou van de gemiddelde hobbyist hier op HF niet verwachten dat ze een pusher zo volkletsen met fomblin. Laat staan van een prof.

Maargoed. Laten we eens afwachten wat er uit gaat komen voordat we verder speculeren. Misschien is diens horloge door de stagiair, na de studenten stapavond op donderdag gedaan. Wie weet…

Heb je trouwens ook niet meerdere levels bij Omega? 1ste voor de kasten, tweede voor iets gevorderd en level 3 voor uurwerken etc? Of heb ik dit verkeerd begrepen destijds?
Stel je hebt alleen de certificering voor band en kast onderdelen, zou je dan nog steeds certified op je site kunnen vermelden?

Een vriend van mij, en mede forumlid, heeft zijn horloge met veel discussie 3x aan een servicecentrum moeten moeten blootstellen nadat Omega zijn horloge in zijn geheel heeft vervangen. Na het 1e garantiemoment was er schade aan het horloge ontstaan en bij het 2e en 3e was de schade enkel groter geworden. Uiteindelijk is hem een nieuw horloge aangeboden, maar dit ging alles behalve soepel.

Een andere ervaring is een persoonlijke vriend van mij die had gevraagd of ik meeging zijn constellation ophalen bij de dealer. Tijdens de ‘ceremonie’ zag ik dat er bij Omega gewoon uitgeschoten was met het assembleren van het horloge, waardoor een duidelijke zilverkleurige geul over de blauwe wijzerplaat liep. Door Omega zelf schijnbaar totaal niet opgemerkt. Een nieuw horloge duurde toen ook weer een maand.

Dus om terug te komen op je opmerking: ik geloof niet dat Omega het veel interesseert… Omega maakt leuke horloges, maar met dit soort ervaringen genees je vrij snel van een merk helaas.

1 like

Hmm. Staat haaks op anekdotes uit mijn netwerk. Gevalletje pech lijkt me.

Als de kwaliteitscontrole daadwerkelijk zo belabberd was als deze twee anekdotes doen vermoeden, stond internet er vol mee. Denk dat het in zijn geheel allemaal wel meevalt.

Tuurlijk worden er fouten gemaakt of slipt er weleens wat door de CQ dat niet had moeten gebeuren, maar dit is bij elk product in de schappen het geval. Het is daarentegen wel zo dat Nederlanders bij o.a. omega bekend staan als zeer precies en lastig tevreden te stellen (mij verteld door een medewerker bij Brussel). Blijkbaar klagen volkeren van andere Europese landen een stuk minder wanneer er bijv een stofje op de wijzerplaat zit die enkel met een loupe dan wel microscoop te zien is of als de afregeling binnen specs maar op het randje gedaan is😅.

Geloof ik overigens best. We zijn een mondig volk dat zich uitspreekt als iets niet volgens de verwachting opgeleverd wordt. Zelf ben ik ook niet snel tevreden. Daarom doe ik het liever zelf (kan ik enkel tegen mijzelf klagen :rofl:).
Enkel als ik orginele onderdelen nodig heb die niet op eBay te vinden zijn, gaat die naar de fabrikant of gecertificeerde prof.

1 like