Klok-vraag voor op het forum

Vandaag was ik bezig om allerlei klokken in huis op zomertijd te zetten. Even een quartz opgezocht, op tijd gezet en aan de slag.

Maar… wat is de juiste tijd? Ik kijk vaak even op timeticker.com. Terwijl ik bezig was, bedacht ik dat het wel leuk zou zijn om bovenaan de pagina, bovenaan het beeldscherm een klok te kunnen zien met de juiste tijd. Bijvoorbeeld zoals TZ-UK ook doet.

Zijn er meer mensen die dat wat vinden en natuurlijk de belangrijkste vraag: wat denkt de forumeigenaar ervan?

Menno

Zoals bv die mooie Glycine Airman op Horloge.info Praktisch en financieel verantwoord:D

Daar kijk ik nu pas voor het eerst op. Maar zoiets bedoel ik wel.

Menno

Je hebt toch een horloge om als je op de site zit. en anders heb je rechtsonder
nog je compuklok.:smiley:

lone ryder Schreef:

Je hebt toch een horloge om als je op de site zit.
en anders heb je rechtsonder
nog je compuklok.:smiley:

Je kunt nooit genoeg “klokken” hebben, niet om je pols en niet op je computerscherm:D

Nee, als ik computer, heb ik geen horloge om! Een Apple laptop heeft als nadeel dat je bandje enorm in de weg zit. Dus gaat mijn horloge af.

Een computerklok (bij een Apple rechtsboven) heeft als nadeel dat je de sec. niet ziet. En dat maakt het nou zo leuk: ‘mijn-horloge-loopt-…-sec.-per-dag-voor’ informatie. Vandaar mijn vraag.

Menno

Koop dan i.p.v. een Apple een ander merk laptop!
No problems anymore!

Leuke vraag, klinkt eigenlijk wel logisch als ik er zo over nadenk.

thieuster Schreef:

Nee, als ik computer, heb ik geen horloge om! Een
Apple laptop heeft als nadeel dat je bandje enorm
in de weg zit. Dus gaat mijn horloge af.

Een computerklok (bij een Apple rechtsboven) heeft
als nadeel dat je de sec. niet ziet. En dat maakt
het nou zo leuk:
'mijn-horloge-loopt-…-sec.-per-dag-voor’
informatie. Vandaar mijn vraag.

Menno

Apple: Ga naar “instellingen”, “datum en tijd”, tab “klok” en vink “toon seconden” aan.

Wat bedoel je met de ‘juiste tijd’ , TZ-UK neemt je pc tijd over dus ik weet niet hoe ‘juist’ die is…
Mvg
Broes

FreekNB Schreef:

thieuster Schreef:


Nee, als ik computer, heb ik geen horloge om!
Een
Apple laptop heeft als nadeel dat je bandje
enorm
in de weg zit. Dus gaat mijn horloge af.

Een computerklok (bij een Apple rechtsboven)
heeft
als nadeel dat je de sec. niet ziet. En dat
maakt
het nou zo leuk:
'mijn-horloge-loopt-…-sec.-per-dag-voor’
informatie. Vandaar mijn vraag.

Menno

Apple: Ga naar “instellingen”, “datum en tijd”,
tab “klok” en vink “toon seconden” aan.

Ik wou net hetzelfde zeggen :wink: Toch wordt de klok dan wel onoverzichtelijker als je in 1 oogopslag kijkt.

Klok op het forum altijd leuk toch!

Gr. Mark

Wel ja gewoon een leuke Banner erbij! Scheelt weer advertentiekosten. De JLC was gaaf en de Glycine is ook mooi. Kom maar op.

jackwillen Schreef:

Koop dan i.p.v. een Apple een ander merk laptop!
No problems anymore!

Zijn er andere dan???

Deze vraag heb ik al eerder aan Henrik voorgelegd:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?3,142150,142150#msg-142150

Kun je nagaan hoe nodig het is!

Al je argumenten gelden nog steeds. Aan de andere kant: als ik Henrik een beetje ken, is hij wel gevoelig voor dit soort argumenten. Er zullen dus wel andere zaken een rol spelen in het voor elkaar krijgen van dit (dat van jou dus, je was me een half jaar voor) initiatief.

Menno

Ik ben tegen. Dan wordt dit forum een beetje te zwaar om te laden op mijn mobiel. En daarmee bezoek ik dit forum best vaak!

Daarnaast zie ik het praktisch nut niet echt, maar da’s persoonlijk natuurlijk…

Ik zie het nut er ook niet perse voor in.
Je komt op het forum om te lezen en/of reageren en niet om de tijd te lezen.
Wil niet zeggen dat het er niet mooi uit kan zien, maar ik snap het nut er gewoon niet van.
Eventueel kijk je naar hoe laat je reactie online staat, weet je ook de tijd :slight_smile:

+1
Als ik tijdens bezoek aan dit forum wil weten hoe laat het is, dan kijk ik wel op mijn HORLOGE of op het klokje in mijn (Apple)computer. Werkt uitstekend.:slight_smile:
Voor te lang verblijf achter de computer heb ik een goede waakhond: (fluister) mijn (v)echtgenote.:wink:

T.b.v. het gelijkzetten van klokken/horloges heb ik een andere site in mijn favorieten.

Flip.

Als er een merk is dat z’n horloge boven het forum wil zetten hoeven ze me alleen maar even te mailen. Bell & Ross lijkt me bijvoorbeeld wel leuk.

Natuurlijk kost dat geld, net als bij alle andere websites waar zo’n “klok” boven staat. Maar de klok mag niet te hoog zijn want het gaat om het forum, niet de advertentie. Sommige andere fora vergeten dat nog wel eens. Moet je eerst door de banners scollen voordat je bij de onderwerpen aankomt. Heel vervelend en dan zie je ook wat de intentie van de beheerder is: geld verdienen.

Qua tijd, de klok neemt de tijd van je computer over en is dus net zo secuur als je computer. Of hij neemt de servertijd van de host en is net zo secuur als die server. Dan kun je beter de eerst nemen :smiley:

Over de vraag van malus, die heb ik nooit gelezen. Het is beter als er een vraag is aan mij over het forum me daar via pb op te attenderen, ik lees lang niet alles.

Over de laden van zo’n banner op je mobiel: de banner is een flash banner en volgens mij hebben maar weinig mobieltjes flash? Iig een iPhone niet. Dus dat zou kunnen meevallen.

Henrik Schreef:

Over de laden van zo’n banner op je mobiel: de
banner is een flash banner en volgens mij hebben
maar weinig mobieltjes flash? Iig een iPhone niet.
Dus dat zou kunnen meevallen.

Beloofd? :wink: Dan vind ik het prima. Het nut ontgaat me als gezegd een beetje, maar ik denk dat het idd wel leuk kan staan.