Klokers

Op zich een leuke aanvulling in de wondere wereld der horlogerie, toch? … :slight_smile:

5 likes

Vanaf sept op kickstarter… De 01 is eigenlijk best wel een leuk ding, zeker met witte plaat en blauwe details!

1 like

ja beswel gaaf he :slight_smile:

1 like

Mee eens. Origineel horloge. Als ik me nu nog kon herinneren hoe een rekenliniaal ook weer werkt…

2 likes

Psies ! :slight_smile: deed ie mij ook aan denken :slight_smile:

Dat is de naam op hun website:
THE SLIDE RULE WATCH

1 like

dat zag ik later pas haha :slight_smile:

Ik vind het wel een grappig horloge, maar ik snap de functie van de minutenschijf niet echt aangezien de urenschijf ook al verdeeld is in minuten. Het is leuk dat alle 3 de schijven in een eigen tempo draaien, maar juist dat maakt die minutenschijf overbodig. Als de buitenste urenschijf nu een meer statische schijf was die gewoon op het uur - zoals een jump hour - verspringt, dan heb je echt de 3 schijven nodig om de tijd (via het ‘lineaaltje’) te lezen. Nu klopt naar mijn idee het concept van ‘langs het lineaaltje lezen’ niet, want je hoeft alleen maar naar de buitenste schijf te kijken. Desalniettemin een geinig horloge.

2 likes

Mijn beste,

Hier nog zo iemand die spontaan aan zijn schooltijd terug denkt!!
Rekenliniaal, allerlei hoeken recht en krom, passers en noem maar op!!
Tja, wat vliegt de tijd.

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

2 likes

Zojuist is een nieuwe Klokers gelanceerd op Kickstarter, namelijk de KLOK-02.
Interessant horloge/concept:

Link

Je kan nu nog instappen voor de ‘Super early bird package’, de KLOK-02 met een band naar keuze voor € 499.

2 likes