Klokers!

Vandaag is via Kickstarter de Klokers 01 geïntroduceerd. Ik kwam m al eerder via worn & wound tegen en ik vond m leuk! Dus een backer geworden. De kleur en de kleur van het bandje is nog te kiezen.
Zie ook klokers.com

6 likes

Sunny side up :slight_smile:

Ik post nu via de iPhone en dat gaat toch wat lastiger.
Wat ik leuk aan de Klokers vind is dat het zgn. Rotating disc watch is.
44 mm in doorsnede, Quartz en middels klip systeem aan horlogebandje of elders aan te bevestigen. Een horloge met witte dial had ik ook nog niet. Dus, ben erg benieuwd!


Wat ik jammer vind is dat er bij de uren ook nog minuten staan. Weliswaar in kwartieren, maar dan heeft die hele uitlijning niet echt zin meer.

:joy: :+1:

Grt.

Dat zag ik ook (als een nadeel). Voorts vind ik het geheel onnodig druk. Een beetje “zen” zou hier op z’n plaats zijn geweest. Waarom Uhren, Stunden & Hours etc. Al die onnodige streepjes. Veels te veel. Slecht afleesbaar. Brr…

Het doet me een beetje herinneren aan een rekenlineaal uit vroegere tijden, toen er nog geen rekenmachines waren.

Als je hun verhaal leest, ben je daar dus niet de enige in :smile:.

Tja, ik vind het toch een beetje moeilijk doen om het moeilijk doen. Om het anders zijn. Met een fraaie Oscar Wilde quote op kickstarter pagina: Be you because others are already taken…

‘The KLOK-01 by klokers is much more than a watch, it is a Machine to Travel through Time.’

Drie echt mechanisch aangedreven wijzers fascineren me toch meer dan drie door quartz aangedreven schijven.

Jeetje wat klink ik cynisch en dat op mijn leeftijd :wink: Ik hoop echt dat ie goed bevalt en anders is ie zeker!

gr, HJR

Mij ook, waarschijnlijk omdat het er een is :smile:

http://www.eyrie.org/~dvandom/slide/slidegallery.html

Ik vindt hem toch wel aardig, alleen die gele stip in het midden.

groetjes Lenno

Anders dan anders, maar waarom moet ik nu steeds aan een eierkoker/wekker denken??

Alvast veel voorpret gewenst.

Groet
Herman

Om hem beter/nauwkeuriger af te lezen zouden de seconden aan de buitenkant, minuten op de middelste schijf (of andersom; beide 60 stuks) en de uren op de binnenste schijf moeten staan, denk ik. Dan wordt ie ook rustiger: de 12 uren bezetten dan de kleinste schijf en de secondes of minuten één van de overige twee schijven. (De buitenste schijf moet misschien te snel draaien voor secondes en vaak weet je wel welk uur het is en wil je vooral de minuten weten,)
Misschien wat voor de volgende! :sunglasses:

Naast een versie met gele “stip” in het midden, is er ook een grijze en blauwe variant. Die ogen iets rustiger.
Maar, op de een of andere manier vind ik die gele een meer uitgesproken karakter hebben welke goed bij de klok-01 past.

De seconden schijf draait om de 5sec, ik ben benieuwd hoe dat gaat ogen (ik ben nu gewend aan die mooie vloeiende beweging van de sec wijzer op mijn automaten).