In Italië een Americano ![]()
Wel in een kartonnen beker, zitten aan het zwembad
Nieuwe horloge aanwinst? ![]()
[quote=“pasd, post:806, topic:537785”]
In Italië een Americano ![]()
Caffè in Italia
Tu vuò fa l’americano
Heel tof!
Wat een geweldig Topic! Kom snel door heb een zak vers gebrande bonen van het Hoofdkwartier, waar ik straks een prachtige dubbele espresso mee ga zetten. 18 gram in 40 out in 25 sec. Ik ben denk ik even koffie nerd als horloge fan…
En de nieuwe band voor mijn Flagship Heritage word over 2 uur geleverd!
Dat deel ik. Benieuwd naar je setup
Nice brew ratio
Thanks, kom snel door met de hele shabang. Koffie is altijd een ‘moment’ creëren voor mij en dat kan niet overhaast haha
@PieterB52, na het eten even de tijd genomen
, heb ook net een nieuwe band (LIC glossy Aligator) met vouwsluiting op de Flagship gezet.
Zoals ik al zei ik ben net zon Nerd voor koffie als voor klokjes, dus ik ben een beetje uit de band geschoten…
Setup:
Simpele Sage Barista Express - black truffle, wel met allemaal mods en tweaks. Verder een Pullman walnotenhout tamper. MHW-3BOMBER Cyclone WDT tool (Nieuw bevalt ontzettend goed). MHW Puck screen. IMS basket & Filter op de Sage. Crema walnoot bottemless porta. En een weegschaal brewista scale III.
Ik heb ontelbaar veel bonen en branders geprobeerd uit het hele land. Het Hoofdkwartier uit Amstelveen brand super vers meestal 1-4 dagen na branddatum binnen. Black Betty is naar mijn mening de beste espresso blend. 18 gram in, 25 sec en 40 gram out.
Excuus voor mijn #overdetopheid -_-'…
Ik vind dit een hele combi, beker, bezel en strap!
Ik bestel m’n koffie bij café du jour (bregman koffie) getweakte blend op basis van mijn persoonlijke voorkeur.
40% Honduras SHG Organic arabica
40% Colombia E xcelso Santander arabica
20% Indonesia Flores robusta gr.2 AP Organic
Branding op Persoonlijk smaak afgestemd.
Probeer altijd 5 dagen voor laatste bonen de branddatum te krijgen.
Setup een beetje uit verhouding. D mignon Maler is nog prima (stil en constant) maar naast the beast een dwerg.