Klokje kopen ? Waarschuwing!

Graag pen ik hier even mijn ervaringen neer ten einde de forum-vrienden te behoeden voor soortgelijke ervaringen.

Alles is tot een goed einde gekomen, dus ik ga GEEN NAMEN posten, maar het gaat me om het “niet netjes” principe dat de verkoper hanteerde.

1. Op een buitenlands forum afgesproken om een horloge te kopen. Ik had eerst mijn “huiswerk” gemaakt en de verkoper zo goed mogelijk trachten “door te lichten”. Alles leek OK, want hij was ook een ervaren forumlid met goede feedback.

2. Goede communicatie, extra Hi-RES foto’s gekregen.

3. Horloge betaald en vanaf dan COMPLETE RADIO-STILTE ! ! !

4. De schrik sloeg mij om het hart: naar zijn adres gegoogeld en dat bleek een firma te zijn… Nu ja, dat kan.

5. Contact met de GSM opgenomen ( SMS ) - zeer moeizaam, trachtte mij gerust te stellen, zat zogezegd tijdens het WEEKEND zonder internet.
    Nu ja, dat kan (ook)…???

6. NA het weekend nog steeds geen email-contact. Ook geen PM op het desbetreffende forum…

7. TOT … ik zag dat identiek hetzelfde horloge, mét dezelfde foto’s, en mét dezelfde naam van de verkoper OP EBAY STOND ! ! !

Het horloge moest nog 1 dag en 2 uren op Ebay staan, voor de veiling afliep.

DIT VERKLAARDE VOLGENS MIJ DE RADIO-STILTE.

De verkoper had het horloge op een forum gezet en tegelijkertijd op EBAY.
Mijn afspraak tot aankopen had hij natuurlijk niet kunnen voorzien.

Volgens mij wou hij de veiling afwachten en de kans was zeer groot dat deze véél meer ging opbrengen dan dat wij afgesproken hadden. ( en ik ondertussen reeds betaald had )

Stel dat het horloge véél meer op Ebay had opgebracht, zou hij wellicht mijn geld teruggestort hebben, met een smoesje. ( dat geloof ik wel, want hij was een “gereputeerd” forumlid )

Nu, ik zou mijn geld dan wel niet kwijt geweest zijn, maar heel de gang van zaken vond ik toch niet erg netjes.

Toen ik dit ontdekte heb ik hem promt een SMS gestuurd en … wonder o wonder …het horloge werd binnen 1 uur van Ebay gehaald en zijn “internet-verbinding” was miraculeus hersteld ! :smiley: :smiley: :smiley:

Ondertussen is het horloge aangekomen en ik ben er blij mee.
Ik heb hem ook vriendelijk en zonder rancunes bedankt, maar ik wou jullie dit toch meegeven.

Als je ooit ergens een klok koopt: kijk dan goed of ze niet simultaan op Ebay staat…

Het horloge zal ik binnenkort wel eens posten, maar nu ga ik verder … behangen :smiley: :smiley: :smiley:

Ik check altijd Ebay bij de aankoop van een horloge via een forum.

Jürgen Schreef:

Ik check altijd Ebay bij de aankoop van een
horloge via een forum.

Maar jij bent een slimme Nederlander :smiley:

Goh, dit was de eerste keer dat me dit overkwam, Jürgen…
Op het internet heb je soms toch ogen te kort… :frowning:

Daarom dat ik ook heel graag op DIT forum handel met gekende personen.
Hier heerst een zeer goede sfeer, en de meeste “anciens” durf ik blindelings te vertrouwen. (tu)

@ Marc, als je verhaal klopt dan is het van de verkoper onprofessioneel en onethisch en zou ik hem daar zeker op aanspreken, helemaal nu je je klokje hebt en niets meer te verliezen hebt. Op het betreffende forum zou ik deze persoon ook als onbetrouwbaar aanmerken, gewoon de feiten vermelden, dan is iedereen geïnformeerd.

Goeie tip, thanks!

Hallo beste forumleden,

Ik blijf erbij dat ik géén namen ga posten.
Trouwens ik kan ook niets 100% sluitend bewijzen.

Het kan best zijn dat de koper het horloge toch van plan was het van Ebay te halen, en dat mijn ontdekking toevallig samenviel.

Maar de lange “radiostilte” spreekt natuurlijk niet in zijn voordeel.

Anderzijds: ik heb ook al eens een paar dagen zonder internet gezeten.

Samengevat denk ik wel dat mijn eerste beoordeling correct was, maar ik kan dus niets bewijzen.

Ik was in eerste instantie bang dat ik mij geld zo kwijt zijn.
Iedereen kan natuurlijk niet 24/24 uur achter zijn PC zitten, maar als je een betaling ontvangen hebt, kan je toch minstens 1x per dag je mails lezen en trachten te reageren.

Zelf probeer ik alles tot in de puntjes te verzorgen, en zelfs dan ben je uiteindelijk nog afhankelijk van de verzendingsdiensten van post of koeriersbedrijf.

Ik ben uiteraard niet bij de pakken blijven zitten en heb onmiddellijk printscreens gemaakt van de complete Ebay-veiling.

Daar hij tot dat moment toe niet reageerde heb ik hem via Ebay gecontacteerd - DAT kon hij natuurlijk niet negeren :smiley: :smiley: :smiley:

Van dan af is alles eigenlijk perfect verlopen. Ik heb een foto gekregen van de verzendingsformulieren, een trackingnummer, en de communicatie was opeens hersteld :smiley:

Zodra de communicatie slecht begon te verlopen heb ik één van de moderatoren gecontacteerd, met de vraag of hij de bewuste persoon kende. Niet dus, maar hij bleek wel een eerlijk forumlid te zijn. Ook op Ebay had hij 100% positieve feedback.

Zijn handelswijze is vanuit financieel oogpunt wel “begrijpelijk”, maar al bij al niet zo netjes :wink:

Ik ga er dan ook van uit dat het een samenloop van omstandigheden was en dat dit zich niet meer zal herhalen. Immers de forum-moderator weet ook van de Ebay-historie.

Ik ben van nature uit niet rancuneus aangelegd en meen dat iedereen een “tweede” kans verdient.

Met dit topic wou ik vooral aangeven dat dubbel-checken niet voldoende is.
Je moet ahw “triple” checken :wink:

Ik kan begrijpen dat ie z’n kansen op een hogere prijs probeert te vergroten door op meerdere plaatsen aan te bieden. Maar ook op eBay… Als ie daar voor een lagere prijs was afgelopen en jij had er meer voor betaald, dan heb je volgens mij toch ook problemen met eBay?

Maar goed, jouw verhaal gehoord te hebben (je hebt natuurlijk de veilingprijs gezien), zou je vermoeden best eens kunnen kloppen. Vraag me wel af hoe/wat voor reden ie op kon geven om de veiling af te sluiten.

Enfin, bedankt voor de heads-up! :)-D

P.S. Kan me goed voorstellen dat je hart dan een slag mist. Ik heb ook net iets betaald en ineens totale radiostilte. Terwijl ie eerst dagelijks mailde… :S

Het schijnt dat men dat kan, een veiling voortijdig afsluiten.
Ik heb dat even in off-topic gevraagd.

Het horloge stond wat lager dan ik betaald had, maar je weet net zo goed als ik, dat de laaste minuten de prijs énorm de hooget kan ingaan. En het horloge moet nog 1 dag en 2 uren te koop staan.

Radiostilte, Marnix ? O, oo … onderzoeken, onderzoeken ! ! !

Heb je geen gsmnumer van de verkoper ?

Nu ja, ik heb nog een mooie Rado en een Bulova te koop :wink:
En je weet: met forumleden geen problemen ! (tu)

Wat een verhaal joh!
Ging het bij ons toch een stuk makkelijker, maar ook een ander bedrag uiteraard.
Gelukkig is het nog goedgekomen…
Goiede tip verder en nu hopen dat het horloge ook is wat beloofd word.

Hi Marc,

Gelukkig dat het tot zover toch goed is gekomen. Ik had een soortgelijk iets met mijn Airman 2000.

Deze had ik via MP gekocht en na wederzijds emailcontact betaald en warempel de volgende dag zie ik dat de verkoper het horloge op WUS voorstelt en bij leden informeert wat een reparatie kost en of het verstandig is om hem te verkopen. Advies van een ander forumlid was om niet te verkopen!

De schrik sloeg mij toen om het hart omdat ik hem dus ook al betaald had. . .

Ik heb hem in zijn eigen post erop aangesproken en uiteindelijk is het toch goed gekomen. Tja, zo zie je maar.

Maarreh, wat voor horloge heb je nu gekocht? Ben wel benieuwd :slight_smile:

Groet,

Marc

Marc-B1 Schreef:

Het horloge stond wat lager dan ik betaald had,
maar je weet net zo goed als ik, dat de laaste
minuten de prijs énorm de hooget kan ingaan.

Helaas wel ja :frowning:

En
het horloge moet nog 1 dag en 2 uren te koop
staan.

Ja, ik kan me wel herinneren dat 't onder voorwaarden wel mogelijk was. Maar aangezien ik niks verkocht heb, weet ik die regeltjes niet precies.

Radiostilte, Marnix ? O, oo … onderzoeken,
onderzoeken ! ! !

Heb je geen gsmnumer van de verkoper ?

Nu ja, ik heb nog een mooie Rado en een Bulova te
koop :wink:
En je weet: met forumleden geen problemen ! (tu)

Neen, geen telefoonnummer. Is lid van een hele andere forum. Maar nu weer wel contact, was ff miscommunicatie. Had gevraagd of ie even kon vertellen wanneer ie het pakketje zou verzenden. Blijkbaar nog niet gedaan, en tja kan me voorstellen dat je niet altijd iets de volgende dag al op de bus kan doen.

Zal wel goed komen. Hij heeft een eigen website en een goeie (forum&eBay)reputatie, dus dat zal wel goedkomen. :slight_smile:

Arjen Schreef:

@ Marc, als je verhaal klopt dan is het van de
verkoper onprofessioneel en onethisch en zou ik
hem daar zeker op aanspreken, helemaal nu je je
klokje hebt en niets meer te verliezen hebt. Op
het betreffende forum zou ik deze persoon ook als
onbetrouwbaar aanmerken, gewoon de feiten
vermelden, dan is iedereen geïnformeerd.

Ben ik het volledig mee eens!!!
Gewoon werk van maken Marc.