Graag pen ik hier even mijn ervaringen neer ten einde de forum-vrienden te behoeden voor soortgelijke ervaringen.
Alles is tot een goed einde gekomen, dus ik ga GEEN NAMEN posten, maar het gaat me om het “niet netjes” principe dat de verkoper hanteerde.
-
Op een buitenlands forum afgesproken om een horloge te kopen. Ik had eerst mijn “huiswerk” gemaakt en de verkoper zo goed mogelijk trachten “door te lichten”. Alles leek OK, want hij was ook een ervaren forumlid met goede feedback.
-
Goede communicatie, extra Hi-RES foto’s gekregen.
-
Horloge betaald en vanaf dan COMPLETE RADIO-STILTE ! ! !
-
De schrik sloeg mij om het hart: naar zijn adres gegoogeld en dat bleek een firma te zijn… Nu ja, dat kan.
-
Contact met de GSM opgenomen ( SMS ) - zeer moeizaam, trachtte mij gerust te stellen, zat zogezegd tijdens het WEEKEND zonder internet.
Nu ja, dat kan (ook)…??? -
NA het weekend nog steeds geen email-contact. Ook geen PM op het desbetreffende forum…
-
TOT … ik zag dat identiek hetzelfde horloge, mét dezelfde foto’s, en mét dezelfde naam van de verkoper OP EBAY STOND ! ! !
Het horloge moest nog 1 dag en 2 uren op Ebay staan, voor de veiling afliep.
DIT VERKLAARDE VOLGENS MIJ DE RADIO-STILTE.
De verkoper had het horloge op een forum gezet en tegelijkertijd op EBAY.
Mijn afspraak tot aankopen had hij natuurlijk niet kunnen voorzien.
Volgens mij wou hij de veiling afwachten en de kans was zeer groot dat deze véél meer ging opbrengen dan dat wij afgesproken hadden. ( en ik ondertussen reeds betaald had )
Stel dat het horloge véél meer op Ebay had opgebracht, zou hij wellicht mijn geld teruggestort hebben, met een smoesje. ( dat geloof ik wel, want hij was een “gereputeerd” forumlid )
Nu, ik zou mijn geld dan wel niet kwijt geweest zijn, maar heel de gang van zaken vond ik toch niet erg netjes.
Toen ik dit ontdekte heb ik hem promt een SMS gestuurd en … wonder o wonder …het horloge werd binnen 1 uur van Ebay gehaald en zijn “internet-verbinding” was miraculeus hersteld !

Ondertussen is het horloge aangekomen en ik ben er blij mee.
Ik heb hem ook vriendelijk en zonder rancunes bedankt, maar ik wou jullie dit toch meegeven.
Als je ooit ergens een klok koopt: kijk dan goed of ze niet simultaan op Ebay staat…
Het horloge zal ik binnenkort wel eens posten, maar nu ga ik verder … behangen