Klokken passen in Haaaaaasselt ;)

Even een dagje Hasselt met vrouw en dochter.

Er zijn 3 horlogezaken in Hasselt die de moeite zijn:
Orye (Rolex, Tudor, Longines,…)
Franssen (Breitling, Radillion, Longines, 7friday,…)
Depoorter (Omega, Longines,…)
En eventueel nog Heleven (Certina, Alpina, Lebeau-…)

Van Escher was ook de moeite, al is het niet echt mijn ding.
Wel mooie juwelen overigens.

Koffie en chocola: Boon - maar hebben we opgegeven; het zat er propvol en er stonden al mensen te wachten op een tafeltje.
Ook schoenwinkel La Bottega was een succes bij echtgenote en dochterlief :wink:

Wel lekker gegeten in de Poccomato, met dank aan een forumlid alhier voor de vele tips !!!

Maar bij Oreye toch eens binnengegaan en een zeer aangename babbel gehad met de verkoopster; tal van horloges mogen passen en bewonderen in een ongedwongen sfeer. Ook veel bijgeleerd.

Twee stonden hoog op mijn wenslijst;

  1. De nieuwe ( alhoewel al een tijdje uit nu weer ) “clown”.
  2. Een 40 mm daydate.

Nummer 1 was echt schitterend; ik kende het oude model, maar het nieuwe is minstens even mooi.

De daydate viel irl een beetje tegen, maar ik wou in feite een champagne wijzerplaat passen. De was echter niet op voorraad in de winkel.
Ik vernam wel dat Rolex achteraf nog steeds de wijzerplaat kan wisselen. Ben echter vergeten naar de kostprijs te vragen. Zou je een nieuwe plaat betalen en de oue mogen houden of zou je enkel de “wissel” betalen ?

Enfin, hier twee plaatjes. Slechte kwaliteit want snelsnel genomen.

5 likes

700 euries voor de ‘standaard’ Daytona platen voor in mijn witgouden. Denk dat je daar ook ongeveer naar kijkt voor de DD. Krijg je enkel de nieuwe, oude houden ze.

Prachtig horloge overigens!

Pfff…dieven… :frowning:

Is wel zo dat mij is verteld dat je bij een nieuwe aankoop als je wilt de wijzerplaat kosteloos zou kunnen laten veranderen (weet niet of dit standaard is, maar ik ken een AD die het voor mij wilde doen). Maar goed, of dat opweegt tegen de korting die je krijgt bij een grijze handelaar op volgouden modellen… En dan heb ik het nog niet eens over tweedehands. Goud schrijft af, en niet zo’n beetje ook.

keuze kunnen maken Marc?

Zo’n clown blijf ik toch wel cool vinden…

Eens passen hé, Yoeri. Ik koop niet onbedachtzaam; het is nu niet bepaald zo dat ik geen horloge heb :slight_smile:
Plus een babbel met een AD opent soms perspectieven - je wordt er nooit dommer van imho.

Ik was wel verbaasd dat ze nog veel konden tonen dat niet in de etalage lag!

tja hun etalages zijn meestal ook te klein he. Trouwens bij George in Leuven zie je ook meestal niet eens de helft en je wordt er ook altijd heel gemoedelijk ontvangen.

Ha, dat wist ik niet. Ik vraag meestal wat er in de etalage ligt…
Maandag eens rap gaan zie… :wink:

Ah ja, ik heb ook de nieuwe OMEGA GLOBEMASTER gezien.

Voor mij persoonlijk irl niet zo indrukwekkend. Vind hem nogal klein ogen en ook de bnd vind ik persoonlijk iets te smal.
Maar dat is smaak natuurlijk.

In Hasselt nog nooit geweest, maar bij Georges inderdaad altijd goed ontvangen, zowel in Leuven als in Louvain-la-neuve. In leuven wel even oppassen voor de sluis, die is toch wel heel apart vind ik, daar het gewoon een deel van de etalage lijkt. Ik heb er eens bij a tssen gestoken :smile:

Heb je een (beter dan retain) prijs gekregen voor de submariner marc?