Klokken van de bekende horlogemerken

Op vakantie in Zwitserland ben ik langs veel horlogewinkels gekomen. Als uithangbord hangt er vaak een grote klok van het horlogemerk buiten.

Of het nou echt reclame is voor het horlogemerk? Ik ga er vanuit dat het klokken zijn op batterijen? Het komt natuurlijk niet in de buurt bij de mooie horloges.

Wat me ook opviel is dat ik bijvoorbeeld van Omega zulke grote klokken o.a. ook zag bij een bakker en op een station.

Nu vroeg ik me dan ook af: zijn die klokken ook te koop?
Zijn er ook forum leden met zo’n klok? En wat is de waarde van zo’n klok?

Ik heb er een aantal op de foto gezet, zie onderstaand. Wat vinden jullie van de klokken? Mooi / lelijk?

27 likes

Ja, ik kom ze ook wel 'ns tegen.

Oh, nou ja, jeez, idk. Zou niet zo goed weten wat ik ermee moet. Nou ja, misschien voor aan de gevel van m’n mancave, als ik die ooit nog eens bouw voor mezelf. :grin:
Maar als jij het leuk vindt en je hebt er een mooi plekje voor, lekker voor gaan!
Wat zoiets kost? Geen idee. Ik denk dat die dingen via een fabrikant of distribiteur gaan en dat ze deze niet zomaar aan particulieren aanbieden.
Dus, zoeken op verkoopplatforms, denk ik en dan is het wat de gek ervoor geeft. :man_shrugging:
Oh en als je weet dat een juwelier ergens ermee stopt, kun je er misschien een keer een overnemen. Je weet 't niet. Moet het wel een merk zijn dat je aanspreekt, natuurlijk. Nou ja, succes en we horen het wel!

7 likes

Ik vind ze wel mooi, maar passende bandjes word een probleem denk ik.

16 likes

11 likes

Hey! Die zijn hier in Zwitserland overal te koop :joy:

2 likes

Laatste keer bij rikketik waren er Rolex klokken te koop

2 likes

7 likes

Bekende juwelier in Nijmegen…

11 likes

Met dank aan @JohnvdT

3767bcfa37bbe412f99318fd7db0436a3b13c330~2

9 likes

Het kan ook nog cooler:

13 likes

Ik zou er alleen 1 willen van Patek.

Past wel bij ons in de buurt. Aan de gevel.

4 likes

Gevelklokken gaan natuurlijk op het lichtnet, niet op batterijen. Die zijn in principe niet in de normale verkoop - zijn deel van alle spullen die je als merkdealer aan moet schaffen om dat merk te mogen verkopen.

5 likes

…of aan een lantaarnpaal. Altijd geinig.

13 likes

:+1:

Likes zijn wéér op…

3 likes

Soms moeten we een beetje geluk hebben :star_struck: :heart_eyes:

481a1d217e09bef7fdc08898f372a62b1bc20d01_2_375x500

…In mijn kantoor geeft het de tijd aan :grin:

12 likes

Die dingen kan je bij AliExpress bestellen, nep dus

4 likes

Zelfs de reclameklok is mooi!

3 likes

Deze heb ik nooit bij Rolex aan de gevel gezien, is geen echte.

Maar hoe zit het dan bij klokken van bijvoorbeeld Omega die bij de bakker of het station hangen in Zwitserland?

Die is wel fraai :star_struck: