Op vakantie in Zwitserland ben ik langs veel horlogewinkels gekomen. Als uithangbord hangt er vaak een grote klok van het horlogemerk buiten.
Of het nou echt reclame is voor het horlogemerk? Ik ga er vanuit dat het klokken zijn op batterijen? Het komt natuurlijk niet in de buurt bij de mooie horloges.
Wat me ook opviel is dat ik bijvoorbeeld van Omega zulke grote klokken o.a. ook zag bij een bakker en op een station.
Nu vroeg ik me dan ook af: zijn die klokken ook te koop?
Zijn er ook forum leden met zo’n klok? En wat is de waarde van zo’n klok?
Ik heb er een aantal op de foto gezet, zie onderstaand. Wat vinden jullie van de klokken? Mooi / lelijk?
Oh, nou ja, jeez, idk. Zou niet zo goed weten wat ik ermee moet. Nou ja, misschien voor aan de gevel van m’n mancave, als ik die ooit nog eens bouw voor mezelf.
Maar als jij het leuk vindt en je hebt er een mooi plekje voor, lekker voor gaan!
Wat zoiets kost? Geen idee. Ik denk dat die dingen via een fabrikant of distribiteur gaan en dat ze deze niet zomaar aan particulieren aanbieden.
Dus, zoeken op verkoopplatforms, denk ik en dan is het wat de gek ervoor geeft.
Oh en als je weet dat een juwelier ergens ermee stopt, kun je er misschien een keer een overnemen. Je weet 't niet. Moet het wel een merk zijn dat je aanspreekt, natuurlijk. Nou ja, succes en we horen het wel!
Gevelklokken gaan natuurlijk op het lichtnet, niet op batterijen. Die zijn in principe niet in de normale verkoop - zijn deel van alle spullen die je als merkdealer aan moet schaffen om dat merk te mogen verkopen.