Klopt deze longines wijzerplaat wel?

Longines horloges en bij uitbreiding horloges van vele merken van voor 1960 hebben niet altijd swiss / swiss made / suiza op de plaat staan, vooral bij de vintage amerikaanse modellen in het geval van Longines en bij uitbreiding de vintage export horloges van Longines komt dit nogal eens voor en toch zijn die platen authentiek ook al staat er geen swiss op

3 likes

Dat is wel wat kort door de bocht; er staan ook genoeg goede horloges op Catawiki.
Enige euvel is dat Catawiki de suggestie wekt dat ze horloges op authenticiteit beoordelen. En dat doen ze dus niet, dat moet je zelf doen. Net als op elke willekeurige andere veilingsite.

4 likes

Gaan we weer :face_with_peeking_eye:

2 likes

En dat is precies wat me niet bevalt aan die club.

Dat ben ik met je eens. Buy the seller blijft essentieel.

4 likes

Er staan ook goede horloges op catawiki. Maar ook heleboel slechte. Absoluut niet aan beginnen als je niet uitgebreide kennis hebt van de horloges naar waar je kijkt.

3 likes

Dat geldt eigenlijk overal wel. Als je geen idee hebt wat je koopt kun je beter geen vintage horloge kopen.
Overigens denk ik inderdaad wel dat het percentage opgelapte troep op Catawiki hoger is dan op welke andere veilingsite dan ook :face_with_peeking_eye:

7 likes

Klopt het kan een indicator wezen maar hoeft niet. Zo had ik een Longines met T swiss made T zonder tritium op de plaat. Wel een mooi horloge maar niet kloppend.

1 like

De “experts” bij Catawiki zijn vooral expert in het zo hoog mogelijk opschroeven van hun eigen courtage. Ver van wegblijven!

3 likes

Dit komt wel ns voor hoor. Japanse markt bijv.

1 like

Oké nooit geweten. Weer wat geleerd. Ik laat de vintage horloges die ik nu nog koop eerst nakijken bij een bekende horlogemaker in de buurt.

Bij twijfel niet doen en retour met dat ding.
“Experts” van Catawiki :rofl::rofl:
Je hebt het recht om het horloge terug te sturen en je geld op te eisen zonder opgaaf van reden = herroepingsrecht (14 dagen en dit is wettelijk geregeld) anders is er kopersbescherming.
Catawiki bemoeit zich met jou claim dus zijn ze betrokken bij de deal en geldt bovenstaande.
Het item voldoet niet aan de verwachting.
Advies: Catawiki = overslaan / ver weg van blijven.

:rofl::+1:

Volgende keer eerst vragen en dan kopen.