Klopt deze Tissot PR 516?

Na een waarschuwing van @wbcoupe omtrent de bezel die niet bij dit model hoort, graag jullie oordeel over deze Tissot.
Heb min of meer een deal gemaakt, maar nog niet betaald, dus ik kan er nog vanaf zien.

Details van de verkoper:
Type: PR516
Jaar: 1969
Maat: 39mm met kroon en 37 mm zonder x 43 mm
Referentie: 11082212
Caliber: 794

3 likes

Deze 516 is denk ik een Ref. 46622:

Met een bezel van een Ref. 44624:

Maar mijn kennis komt alleen van dingen die ik online vind, dus uiteraard geen absolute zekerheid. :innocent:

4 likes

Dat lijkt me zeer aannemelijk. Zelf ook een tijdje een 516 gehad, en online een hoop modellen voorbij zien komen online, maar niet in de configuratie van TS.

1 like

Er zijn veel franken onder de vintage Tissot’s
Ook met o.a. de Seastar.
Heel goed oppassen dus.

1 like

Referentienummer 11082212 geeft geen enkele hit in google.
Ik denk dat ik deze maar links laat liggen, dank voor de reacties. Ik heb de verkoper nog wel gevraagd om aanvullende info, een correct ref. nummer en een online bron waarin dit model te zien is.

Ik ben geen Tissot kenner, maar het lijkt er op dat iets niet klopt.

De 24 uurs bezel die er op gemonteerd is heeft geen enkele functie; De urenwijzer is een “normale” 12 uurs wijzer, en er is geen 24 uurs wijzer aanwezig. Waarom zou Tissot dat doen? :face_with_raised_eyebrow:Bij de navigator, gepost door @wbcoupe, heeft deze wel weer een functie aangezien de urenwijzer een 24 uurs wijzer is.
Ik denk eigenlijk ook dat de verkeerde bezel op dit horloge is gezet.

3 likes

Hij is niet nep iig

1 like

Wijs, want dit horloge klopt niet.

1 like

Dit is niet het referentienummer maar het serienummer. Hiermee is het horloge te dateren op 1969, dat klopt dus wel met de opgave van de verkoper.

2 likes

Hoi, ik ben in het bezit van een Tissot PR 516 Navigator Automatic 24 uurs horloge uit 1972 en ben ZEER GEINTERESSEERD in de 24 uurs bezel, want die ontbreekt op dit horloge. De “lunette” zoals de bezel ook wel genoemd wordt hoort niet bij de Tissot als afgebeeld. Zou het erg op prijs stellen als de eigenaar hiervan zich zou kunnen melden.

de eigenaar van wat moet zich melden?

Topic is 2 jaar oud en zoals je kan lezen is het horloge niet gekocht waarschijnlijk

Bij nader inzien wil ik niet verder gaan met mn vraag. Over en sluiten. Groetjes iedereen.

1 like

Komt inorde, kapitein