Klopt dit?

Logo mist zilver vlakje achter de ‘T’
Datum en tijd mist ook een chromen verdelingsvlak.

Zijn deze ooit zo geproduceerd?

Nee, is nooit zo geleverd, een redial dus. De kleur blauw is ook veel te fel.
De letters zien er overigens netjes uit maar dit zou voor mij een no-go zijn. Zeker omdat er nog genoeg originele PR516’s beschikbaar zijn.

Wijzers zijn ook niet origineel…

Edit: ik zou een wat aansprekender titel voor je topic gebruiken, zo krijg je weinig reacties. :wink:

6 likes

3… 2… 1… wedden van niet? :rofl:

1 like

Misschien heb je gelijk en triggert het juist wel, ik ben geen psycholoog. :thinking::grin:

Bedankt! Dit is wat ik ook dacht. Maar voor deze prijs begon ik wel te twijfelen.

De titel was bewust gekozen. Omdat het een universele vraag is en dus veel mensen aanspreekt. Iedereen hoopt altijd een oplossing te weten. Toch?

Maar in het vervolg zal ik er ‘klopt dit horloge’ van maken :smile:

1 like

Normaal is er hier heel weinig nodig om een topic volledig te laten ontsporen :rofl:, maar het lijkt er toch op dat je gelijk krijgt :wink:.

Of wacht, misschien moet je daarvoor gewoon even HFLE roepen :face_with_hand_over_mouth:.

1 like

Ik bedoel meer iets in de trant van: “klopt deze vintage Tissot” o.i.d. Dat triggert de vintage kenners, want niet iedereen hier op het forum weet het antwoord op deze vraag.
Maar aan de andere kant, je hebt nu je antwoord, dus in zoverre heeft het toch gewerkt. :grin:

Ik heb het bewuste horloge nog even opgezocht op eBay, en er is behalve de wijzerplaat nog meer mis, er zit bijvoorbeeld een verkeerd achterdeksel op:

Verder zou ik bij voorkeur geen vintage horloges kopen in opkomende Aziatische landen als de Filipijnen of India. Daar zitten veel knutselaars die van bijeengeraapte zooi horloges maken.

1 like

Kijk hier heb ik veel aan! Dank je wel!
En ik ga mijn titels wel enigszins aanpassen…

Die achterzijde inderdaad… goed gezien man!

1 like

Ik weet niet of je specifiek op zoek bent naar zo’n blauwe PR516?
Die zijn best gezocht. Dat kan 2 belangrijke aandachtspunten inhouden voor jouw zoektocht:

• kijk uit voor fake / samengestelde exemplaren;
  • als er een correcte, in nette staat wordt aangeboden, ben je niet goedkoop uit.

Zowel de vintage als de recente (2012) zijn in de blauwe versie erg gewild.

2 likes

Ik denk dat ik tussen de 350 en 500 kwijt ben of enorm veel mazzel moet hebben. En dan geldt altijd, als iets te mooi lijkt…

Had bijna een deal met een Duitse verkoper. Mint conditie. Tot ik vroeg om een foto van het binnenwerk. Toen verklaarde hij mij voor gek want elk klein stofje kan het uurwerk verwoesten. Ok…

Kreeg ook nog een boze mail dat ik zijn tijd verdoe en hij mij heel veel plezier wenste met het zoeken naar een ‘koopje’.
Ben benieuwd hoe hij zelf zijn horloge aanschaft. ‘Oh, het logo is goed gespeld, …deal!’

Mocht iemand hier een nette en originele PR 516 GL met blauwe dial tegenkomen rond de 350/400, dan hoor ik het graag.

Ik zou deze even in de gaten houden:

Ook geen foto’s van het uurwerk, maar daar kun je met je bod rekening mee houden. :sunglasses:

Bedankt! Helaas geen day-date. Die versie zou ik het liefst willen hebben.

En probleem bij bieden op eBay is dat je echt weinig kans maakt. Heb het de laatste 2 weken weer gemerkt. Liever ‘buy it now’ en dan een deal met de verkoper maken.

Ik volg hem iig!

Dat hangt uiteraard af van hoe hoog je maximumbod is. Naar mijn ervaring zijn nu kopen aanbiedingen vaak gewoon erg duur en ben je met een veiling goedkoper uit.
Verder altijd op het laatste moment bieden of een snipeprogramma gebruiken zodat mensen niet de tijd hebben om op je bod te reageren.

Succes met de zoektocht. Niet overhaasten, beter iets langer wachten dan een net-niet exemplaar kopen.

Klopt zeker, ik wil een exemplaar waar ik echt blij mee ben. Ik heb geduld. Dus komt goed! Dank je wel!

1 like

Zo een zou ik al niet hoeven, die heeft behoorlijk gebruikssporen.
‘t Is maar wat je zoekt en er voor overhebt.

Zo’n blauwe uit 2012 ga je niet vinden onder €900 in mooie staat.

Interessant

Lekker laten gaan dit exemplaar

Uiteraard, alle waar is naar z’n geld.
Misschien kijk ik er wat makkelijker tegenaan, die gebruikssporen werk ik zo weg met wat polijstschijven, schuurpapier en scotchbrite :grin:
Wel wat rek op de band, dat is veel lastiger op te lossen. :thinking:

Met welke reden dan?