Klopt dit?

Ik was aan het snuffelen op Chrono toen ik deze Breitling uit 1968 tegen kwam… maar als ik de foto zo zie zien de wijzers en de wijzerplaat we wel erg “nieuw” uit. In de beschrijving kon ik niets vinden over vervanging of herstelwerkzaamheden… wat is jullie mening… buiten dit ga ik de vintage Breitling navitimer wel steeds meer waarderen!

Wijzers en subdials zijn te wit vergeleken met de tachy. Wijzerplaat heeft (fake?) patina lume. De lume op de wijzers is nog groen

Nope. Niet doen dan. :+1:

Vaak verkleurt het lume van die Navitimers op leeftijd wat onregelmatig, alsof het ‘smerig’ is. Hebben Speedmasters ook.

Hier in een artikeltje met veel Navitimer foto’s zie je dat ook.
http://people.timezone.com/breitling/bfaq/Reviews--Navitimer.html
Als je dan zoekt naar “NOS Navitimer 806 from 1967” (teksten horen bij foto’s erboven) dan zie je een van de weinige met behoorlijk egale lume. Maar die is dan vele minder geel, terwijl de wijzerlume witter is dan die van jouw foto.
Is het van een gerenommeerde leverancier? Je kunt altijd mailen en vragen wat het verhaal is van dat horloge.
Even gekeken op C24, ik zie hem er niet bij staan. Vind je die Nederlandse niet mooi? (ik ken die verkoper niet)

Kijk eens op de site van Kurt, daar heb je vergelijk genoeg.
http://kurt-b.com/watches-for-sale
De kenner op dat gebied.
De lume is me iets te mooi.

Mijn beauties ter vergelijking, beide 100% origineel.

Een 67 en 68, AOPA en een Twin Wings

2 likes

En zou de naam van het draadje wat aanpassen.
Klopt dit …zegt niet veel

Niet gehinderd door enige kennis van Breitling jaren 60 Navitimers, maar wat me opvalt is dat de grootte en de positie van de tekst ‘Navitimer’ op de foto van de TS beduidend anders is dan die op de overige vergelijkbare foto’s in dit draadje.
Nu zijn er volgens mij net zoveel Navitimer variaties als whisky-soorten en zoals gezegd ik ben geen kenner, maar is dit een bekende afwijking in deze serie of is er iets mis met het aangeboden exemplaar?

Wat een prachtige navitimers!!

Ontopic: ik zou, met zo’n verschil tussen de wijzers en plaat, verder zoeken naar een ander exemplaar.
Het zou voor mij steeds een storende factor/twijfelpunt blijven…

1 like