Kluis of niet en zo ja, wat hebben jullie?

Hallo Allemaal,

Zoals iedere verzamelaar groeit mijn collectie gestaag…en zo ook de totale waarde er van. Nu hoor ik om me heen steeds vaker verhalen van inbraak en zo :(…

Ik zit zelf te overwegen om dit model te kopen.
Juwel Elegance (safe 4) 350 x 353 x 300
De serie Juwel Elegance is een reeks inbraak- en brandwerende kluizen, die een optimale bescherming combineren met een fraaie en moderne vormgeving. Deze kluizen zjin uitgevoerd met solide stalen, roterende schoten met een diameter van 25 mm aan drie kanten van de deur en hebben een massieve deurdikte van 8 mm.

Hier zou voor het gemak mijn winder in passen plus nog wat losse horloges en doosjes…

Ik vraag me af wie van jullie je horloge juweeltjes bewaren in een kluis bij afwezigheid? Wat is praktisch en hoe kijken jullie er tegenaan?

Graag hoor ik hier jullie mening over…

Thx!(tu)

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

SuperC Schreef:

Een kluis schreeuwt “hier zijn de dure spullen,
kom ze maar halen!”

Daarom liggen al mijn klokjes veilig in de
bankkluis…

Ik zou er, als ik er een zou kopen, altijd eentje
kopen met een elektronisch slot, net wat
moeilijker openmaken…

En, veranker hem in de muur in de kruipruimte ipv
in je kast…

Mee eens. Ik bewaar ook zoveel mogelijk in de bankkluis. Jammer dat steeds meer banken stoppen met het aanbieden van deze kluisjes.

Maar dat houdt dan wel in dat je iedere keer naar de bank moet om je klokjes te zien of pakken… :frowning:

Als ik die kluis in huis vast-gebunkerd heb dan kan ik er ieder geval altijd bij… en zolang deze niet in zicht is… toch…?
Eerst je huis goed beveiligen en dan is een kluis een tweede horde die men moet nemen. Ze moeten dat wel heel bewust bezig zijn maar de snelle dief wend zich snel aan makkelijk te grijpen zaken denk ik zo maar :S…

De bankkluis is de enig veilige kluis. Is wel wat meer plannen ja.

Daarom zou je ook een paar neppers in zicht moeten houden voor de snelle dief. Die zoeken dan niet verder omdat ze denken de buit al binnen te hebben.

_incabloc Schreef:

maar de snelle dief
wend zich snel aan makkelijk te grijpen zaken denk
ik zo maar :S…

De bank is inderdaad de beste optie, maar stel nou dat deze optie voor jou niet goed is. Wat is dan een betaalbaar alternatief zodat ze toch wat veiliger zijn dan gewoon in de huiskamer? Of zouden jullie dan geen kluis nemen.

Ben net als topic starter benieuwd naar wat een goed alternatief is.

Goed punt… bank is voor mij eigenlijk ook geen optie… :frowning:
Dus dacht in ieder geval maar te gaan voor een kluis met een keurmerk en niet 1 van onder de 100 euro…

Ramniv Schreef:

Ben net als topic starter benieuwd naar wat een
goed alternatief is.

Met dit in huis gebeurt je niets…

Nog steeds geen antwoord op de vraag van de topic starter!

De bank zit bij mij ook een eind vandaag en zit dus al een tijdje over hetzelfde probleem na te denken.

Zo moet je bij aanschaf zeker letten op een keurmerk ivm de verzekering. Soms eist de verzekering zelfs montage door een gecertificeerd bedrijf.

Mijn bank verhuurt geen kluisjes, dus dat word niks.

klopt helemaal wat je zegt maar het getoonde plaatje is wel iets meer dan een “hotelkluisje”.

Hij is niet boven de 10.000 euro verzekert… maar alla… ik wil er niet meer dan 500,- euro aan uitgeven… het moet een extra hindernis blijven voor de dief. Anders kan ik heb idd naar een bankkluis brengen. Hieronder nog even de specs van die kluis.

• Inbraakwering volgens SAFE 4 norm (€ 7.000,-)
  • Brandwering volgens DIN 4102 (totale wanddikte 24,5 mm)
  • 3-zijdige vergrendeling met verchroomde roterende 25 mm schoten
  • Te verankeren via 9,5 mm gaten in rug en bodem

hierbij een foto van mijn kluis :wink:

:}:~ hahaha! Doe mij er maar zo een… wordt hij ook bezorgt? Graag op zolder als het kan…:wink:

Twee van mijn klanten hebben veel kluizen. De een heeft zijn kantoor in een oud bankgebouw. Die heeft een hele kluizenwand waar nu gewoon ordners in liggen. Daar kan ik er wel een van “lenen”. Het nadeel daarvan is dat ik hun moet lastig vallen. Een andere klant van me woont in een oud huis van een bankdirecteur die in de jaren 30-40 een bank aan huis had met flinke kluizen.

Ik heb op mijn nachtkastje de goedkopere horloges liggen. Mijn toppers liggen in de watchwinder die uit het zicht staat.

Bank kluis vertrouw ik ook niet, na dat verhaal van Peter R de Vries met die wapenhandelende medewerker van de bank :wink:

Gewoon in een oud verfblik in de garage, tussen alle andere oude verfblikken. Geen inbreker die daar zal zoeken :wink:

Kreeg je bij aankoop van een bepaalde Jaeger Lecoultre geen kluisje erbij ? :smiley:

Een hybris mechanica grande sonnerie dacht ik.