Kluiter Juwelier vlagtwedde

Ik ben boos, erg boos…

Ik ging zojuist met mijn puntgave kienzle retrograde naar de markt waar deze juwelier op zaterdag altijd batterijen verwisseld, niet voor het eerst overigens. Normaal laat ik het horloge altijd achter en ga rustig mijn boodschappen doen. Dit keer kon ik wachten. Terwijl hij bezig is de deksel te openen in de lossen hand!? in plaats van het vast te zetten in een tool kijk ik gespannen toe. Hij verwisseld de batterij en begint de deksel terug te draaien. Plots schiet hij uit en ik hoor het staal knarsen. Ik zie hem fronsen en hij draait rustig verder. Vervolgens geeft hij het horloge aan de verkoopster en deze rekent met mij af. Ik loop wat van de kraam en inspecteer de kast en zie twee dikke verse krassen op de kast.

Met een niet te beschrijven rotgevoel loop ik terug en confronteer de juwelier met de krassen en vraag of hij het er uit polijsten wil. “dat heb ik niet gedaan, ik schoot niet uit” zegt ie… Ik zeg hem dat ik het zelf gezien heb en vertel hem meteen dat ik dit horloge puntgaaf uit mijn vitrine heb gehaald zojuist. Zonder verder op zijn gepruts in te gaan zegt deze prutser vervolgens "ik kan het wel polijsten, maar dan moet je hem hier laten en kun je het over twee weken ophalen. Die krassen krijg ik er waarschijnlijk niet uit. En dat kost je 30 euro!! " Op dat moment word ik woest, en verhef mijn stem zodat iedereen het om me heen meekrijgt. Ik laat hem weten dat ik het weiger te betalen en vind dat hij de krassen er uit moet halen, het is zijn schuld!! Na nog meer ontkennen dat hij uitschoot geeft hij uiteindelijk toe de krassen kostenloos te verwijderen. (waarschijnlijk mede doordat er inmiddels omstanders mee kijken) “tsja , batterij vervangen is op eigen risico zegt hij nog”

Hij stond met het horloge in de hand de deksel vast te draaien zonder het vast te zetten op een plateau oid…

Ik ben bang dat de krassen niet verwijderd kunnen worden…

BAH!!

Sorry hoor, maar deze heer of dame verkoopt horloges die voor €15 van marktplaats gevist zijn voor €175,- http://www.optitime.nl/a-38460214/zwitserse-horloges-nieuw/j-w-c-duikhorloge/ (ik kan het weten, ik heb ook 1 uit het partijtje gekocht) Dat moet iedereen zelf weten natuurlijk, en winst maken is niet verboden, maar dat komt op mij iig niet over als “betrouwbaar” adres.

1 like

Ik heb hem gepolijst en de klant was zeer tevreden toen hij hem ophaalde.
Daaromverbaasd het me dat hij dit niet hier geplaatst heeft.
Klagen is goed maar dan wel vermelden als het keurig opgelost is.
Prutsjuwelier is geen leuke titel en ook zeker niet het geval.

3 likes

Tijdelijk gesloten. Dit is een ervaringen topic. Geen meningen topic.
Na schoning weer open.
Update: na eea gelezen te hebben ga ik TS vragen naar Algemeen te verplaatsen. Het is meer een vraag dan een ervaring lijkt het…