Klusjes en cadeautjes. Verzamelgekte, leuk werk en 2 NA’s

Dank je @Bernard,
Ja, klopt, @Fate_Amenable_To_Change kan dat ook en ik lees zijn proza ook altijd met veel plezier :slight_smile:

2 likes

Het was ook zeker niet negatief bedoeld hoor, meer een 1e reflex :wink:

1 like

Nee ik vond het eigenlijk meer een compliment. Cheers!

1 like

Het is je gegund vanaf deze kant, mooi opgeschreven.
Ik zag op een foto nog iets waar ik nieuwsgierig door ben geworden,

Wat is het omcirkelde horloge?

2 likes

Mooi werk weer Lex! Zou je na de ’ wasbenzinetruc’ niet ook een drupje nieuwe olie kunnen doen?
Misschien met een automatische druppelgever?
Ik zal de mijne eens meenemen, dan kun je eens uitproberen!

2 likes

Wederom heerlijk genoten van je beknopte essay, :wink:,

Volop wetenswaardigheden.

Dank!

1 like

Hahaha, die jumphour heb ik nog eens opgeknapt in een ver verleden.

@lexaf, de man met een collectie collecties

4 likes

Schitterend verhaal Lex ,dank nogmaals voor je mooie banden voor mijn horloges en met name natuurlijk de Leijona ,waar ik nu mooie foto’s mee kan maken ! :ok_hand: En natuurlijk proficiat met je mooie aanwinsten :+1:

1 like

@Lexaf Hij is nog mooier geworden, dan ik gehoopt had voor het ding. Voor mij was de jacht erop leuker, dan het bezit, en ik ben blij, dat jij er wel blij mee bent!

2 likes

Hehehehe… +1 voor dat woord. :slight_smile:

De Arba is geweldig, de Junghans is gehavend. Maar we kunnen dan ook niet allemaal wat met kleine horloges van een 60-90 jaar oud hebben, nietwaar?

Ik vraag me af of er een Arabische of Hebreeuwse koppeling voor Arba te vinden is, het betekent vier in die talen.

Hoe dan ook: gefeliciteerd!

4 likes

Lekker weer @Lexaf! Luxe leesvoer met een lollig letterspel. De horloges zijn weer oogstrelend. Het was weer leuk en leerzaam :wink:

1 like

Dank je wel Lex.
Ik kan enorm genieten van jouw plezier, collectie(s) en toewijding.

1 like

image
Deze?
Ja, dat is mijn Velona Scheiben Uhr/Jump hour.

Dat probleem heeft @Climholland dus voor mij opgelost. Alsnog nog een keer mijn dank Clim!

Die wasbenzinetruc gebruik ik enkel om te zien, als de prut door de benzine een beetje is opgelost, of het horloge wel wil lopen. Soms werkt dat. Maar het is een test, geen remedie. Extra olie is op zich een aardig idee, Bas, maar dan zou de oude olie met slijtageprut door de nieuwe olie misschien ook wel losgeweekt worden, met het effect dat het uurwerkje nog wat beter lijkt te gaan lopen, maar het uiteindelijke efect/resultaat is nóg meer prut en nog meer slijtage. In zo’n geval is een echte servicebeurt dus toch de aangewezen oplossing. In de Elma er mee dus. Dat heeft hier allemaal geen haast want ik zal de Junghans zelden dragen.
En bovendien heb ik geen Elma machine. Voor zover ik weet jij wèl! :slight_smile: :slight_smile: Ik zou dus met die oude Junghans beter bij jou langs kunnen komen dan jij bij mij met die oliegever. Een stuk minder sjouwen. De Elma meenemen naar mij toe lijkt me wat omslachtig.

Ha! Diplomaat! Dank je wel!

Voor mij was deze keer het ontvangen het leukst! Nogmaals mijn dank.

Zomaar een gedachte: misschien omdat een dag = etmaal in wezen uit vier delen bestaat: Ochtend - Middag - Avond - Nacht?

6 likes

Ik vond het alleen een beetje zonde, dat je zo snel had uitgevonden, wie je dat gestuurd had. Het was een blanco envelop… Dan was de speurtocht nog leuker geweest… Voor mij waren het amper kosten. Het versturen was duurder, dan het horloge. Maar zo heb je dubbel plezier van zo’n horloge.

3 likes

Aha, ik snap de grap. Maar dan had je buiten de buitengewone effictiviteit (sic!) van het DHL verzendsysteem gerekend. Op het verzendlabel staat namelijk de afzender met naam en adres. Het was dus niet zo moeilijk om uit te vinden wie dat was omdat je al eens eerder iets naar mij opgestuurd had! :slight_smile:
Weet je nog van het Seiko 5 kastje?
Dat was ook een leuk project.
Voor de gein: hier is ie nog een keer:

6 likes

Afgesproken!:wink:

1 like

Bedankt voor dit heerlijke verslag, ik heb er van genoten en word er blij van. :smile:. Mooi dat je oog hebt voor deze “bescheiden” horloges met geschiedenis. :ok_hand: :+1:

1 like

Een waar genot om dit te lezen! Heel erg bedankt voor het delen van jouw ervaringen! Door zoiets te lezen, krijg ik spontaan zin om een horloge in mijn handen te nemen en eraan te werken.

1 like

Heel erg leuk om te lezen en super mooi werk!

1 like

Het was even wachten op de klapper, maar hij kwam.

Overigens bracht recente interesse in een Belfina me hier. Die lijken niet zo heel vaak langs te komen en dan vrijwel altijd in geheel eigen vorm.

2 likes