Klussen in tijden van Corona

Beste forumleden, Ik werk regelmatig met veel plezier aan jullie horloges en ontvang dan mensen op mijn werkplek voor een diagnose en een gezellig horloge-praatje.
Momenteel is dat niet mogelijk, dat betekent niet dat ik niets voor jullie kan doen, maar helaas wil ik geen bezoek. Ook neem ik liever geen pakjes aan bij de deur, een pakjes bezorger is mogelijk een bron van besmetting.

Oplossing: Versturen als brievenbuspakje maar nog beter gewoon zelf goed verpakt door de brievenbus bij mij. Dan kan het horloge retour na de corona maatregelen, het is ook mogelijk dat ik het bezorg als het niet te ver weg is.
Groeten en ik hoop dat jullie veilig en gezond door deze periode heen komen.

Andre

28 likes

Oh oke

4 likes

Goed om te weten dat je relaxed door werkt, André. In verband met je échte werk zou ik inderdaad geen risico nemen. Gaat daar alles nog gewoon enigszins normaal door?
En op deze manier kan je wel gewoon iedereen helpen :+1:t4:

Dat “contactloos” bezorgen van pakketjes is ook ideaal. De bel gaat en voor de deur ligt je pakketje. Na een nostalgisch gevoel waarbij je terugdenkt aan vieringen van een plotseling omstreden goedheiligman pak je het pakketje op, om erachter te komen dat de bezorger je nog op gepaste afstand staat te begluren. Er moet namelijk nog namens jou een krabbel gezet worden.

8 likes

Nee hoor, de krabbels mogen tijdens deze crisis door de bezorgers worden gezet.

Dat klopt. Hier krabbelt niemand meer :slightly_smiling_face: die regel is er al een tijdje.

Goed lezen :wink:

2 likes

Ik meen gelezen te hebben bij PostNL dat het virus niet overleeft op papier en karton. En dat het risico daardoor beperkt is. Op een metalen/glazen oppervlak van een horloge zou ik meer verwachten.

Nee ook niet; een virus heeft een levende gastheer nodig om te overleven. Op een horloge dat meer dan 24 uur geleden is ingepakt hoef je dus ook geen virussen meer te verwachten.

Ik zag gisteren een mevrouw het door een machine uitgegeven kaartje van de parkeerplaats met een tissue door haar open raam in de paal frotten om te kunnen uitrijden. Soms denk ik dat mensen zich iets te bang laten maken.

Maar daar hebben de politiek en media ook flink hun best voor gedaan.

1 like

Dat doet de bezorger hier al jaren…

2 likes

Ik moet mezelf hier corrigeren, op harde oppervlakken inderdaad blijkbaar tot 3 dagen.

1 like