Knap, ouch en knal op de straat!

Poeh, je zult je wel kapot geschrokken zijn.

1 like

Tip van Flip, de schroefjes even vastzetten met Bison lockbond of een gelijkwaardig product.

1 like

Ik had hetzelfde met mijn groene Seiko Uemura. Van ruim een meter hoogte op een tegelvloer. Ik kreeg een hartverzakking toen ik het geluid hoorde, maar niks. Uurwerk loopt prima, wijzers staan goed, een geen krasje of veegje te bekennen.

Dit in schril contrast tot mijn GS waarvan de kast enorme klappen kreeg bij een val. Die diashield is in mijn ervaring echt top, en superieur aan Citizen duratect.

Mooi om te horen dat het met een sisser afliep.

Dit is overigens wel een illustratie van het feit dat simpele pin and collar bracelets superieur zijn aan geschroefde meuk.

1 like

:rofl: tuurlijk niet. Maar je moet de boel wel goed vastzetten.

Vergeet je bij pin en collar de collar ligt ie ook op de grond.

1 like

Is dat nou zo? Qua veiligheid alleen mits in elkaar gezet door iemand die weet wat hij doet
 Je moet ze de kost geven die de pin erin schuiven zonder te weten dat ie in de collar moet grijpen. Of de pin omgekeerd erin proberen te schuiven. Of van de verkeerde kant. Of zoals laatst nog op HF, niet weten dat er unerhaupt een richting voor verwijderen is en de pin met geweld door 't gaatje trekken.

Ik bedoel maar, als je PC helemaal in de vingers hebt prima, maar ik heb 't lange tijd een k*tsysteem gevonden

1 like

Laat ik het zo stellen:

Ik zie de kans op gedonder met schroeven groter zijn dan met pin and collar, gegeven competente montage.

Er is geen enkel ontwerp bestand tegen incompetentie. :upside_down_face::rofl:

1 like

Pin en collar gaat zichzelf niet los schroeven, dus moet je niet liggen knoeien met threadlocker. Ik vind schroefjes zeker geen superieur systeem behalve dan zoals Omega het bij de nieuwste Seamaster doet: een vast schroefje in de schakel enkel om een pin op zijn plaats te houden. Dan kun je het schroefje gewoon goed vastzetten en er komen geen rotatiekrachten op.

1 like

Die heb ik op m’n speedmaster en haat ik het meest :rofl:

1 like

Ik denk dat je een punt hebt, heb ruim 2,5k duiken gemaakt met een Sub in zout water en nooit voorzichtig mee geweest en toch nooit het gevoel gehad dat het fout kon gaan. Ik denk dat ik met deze niet eens meer een zwembad in ga.

1 like

Waarom? Simpel korter te maken, en van ontwerp heel bestendig tegen vanzelf weer loskomen. Het enige wat je nodig hebt is een goed passende schroevendraaier.

1 like

Auch, dat doet pijn. Al goed dat het uurwerk ok is!

1 like

Heb ik ook met mijn Seiko 5 SRPD51K1 gehad. Had hem net paar weken, loop over straat, knalt de OEM band er ineens vanaf. Bijna een hartaanval :joy:. Kan me alleen niet herinneren of het de springbar was of een pinnetje. Gelukkig is je MM300 er heel vanaf gekomen!!

1 like

Schroevendraaier is punt 1. Punt 2 schroeven zitten zo vast dat 't bijna niet te doen is om ze los te krijgen zonder te slopen als je ze niet verwarmt. Punt 3: te f*cking klein voor mijn ogen!!!

2 likes

Bii mij is een schroefje van een strapcode bracelet ook wel eens losgegaan. Daarna ze allemaal losgemaakt en druppie loctite erop. Nooit meer last van gehad. Maar is wel schrikken! Ik kon het horloge nog net opvangen. Komen die 40 jaar videogame reflexen eindelijk eens van pas!

2 likes

En als je geen loctite in huis hebt, dan voldoet een pietsie van een drupje nagellak ook prima. Extra voordeel is kleur naar smaak. Ik zoek altijd de blanco lak uit als ik het tasje met nagellak van mijn dochter weer eens mag lenen voor een los schroefje van mijn brilmontuur :sunglasses:

2 likes

Er zijn mensen die daar hun werk van hebben gemaakt he. :cowboy_hat_face: Misschien wat voor jou? :rofl:

2 likes

Dan heb ik de boot gemist ergens in de jaren 80 :blush: Tevreden met mijn huidige job. Ik kan een boel mensen een stukje vooruit helpen in het leven en kan er zelf ook fijn van leven.

2 likes

Ok ik heb 'm weer in elkaar geschroefd maar kan nou niet zeggen dat ik 'm met veel vertrouwen ga dragen

Jawel joh, drupje loctite ertussen. Gebeurt er echt niets mee. Vertrouwen!

1 like

Die gaan we ff opzoeken, thanks!

1 like