Knoop doorgehakt

Ik heb de knoop doorgehakt.
Ik ben in het bezit van een Casio g shock de naam zegt het al die kan tegen een stootjes dus is een perfekt horloge om tijdens het werk te dragen.
Daarnaast heb ik een Citizen ecozilla duikhorloge aangedreven door ecodrive.
Nu wilde ik ook graag een (echt)horloge door veel op internet te zoeken kwam ik vaak op Hamilton uit en wel de Jazzmaster Chrono serie.
Maar hoe meer ik op internet keek en las ben ik overstag gegaan op alleen de tijd e.v.t aangevuld met datum.
Heel lang heb ik getwijfeld om mijn budget te verhogen en een Tag heuer te kopen en wel de Aquaracer.
Later gingen mijn hersenen steeds meer aan militaire horloge’s denken zoal de flieger e.d.
Ook werd de Panerai steeds mooier hoe meer ik er naar keek en vooral de stevige leren banden…
Voor mij kwamen daardoor ook steeds de Stowa-Steinhart en Pellikaan in beeld.
De handopwinder is voor mij ideaal omdat 1 x per dag opwinden makkelijker is dan hem steeds in een winder te plaatsen.
Ik wou ook eigenlijk geen replica of een horloge dat heel erg lijkt op een bekend groot merk als ik het grote merk niet kan betalen.
Dus zal ik volgende maand Utrecht gaan bezoeken om een Pellikaan om mijn pols te doen.
als het zover is zal ik de foto’s plaatsen.
Gr,
Klaas

Klaas, welkom op dit forum.
Je hebt in je verhaal al zo veel merken genoemd ,die je mooi vind, dat je nog lang niet je goede keuze hebt gemaakt.
Doe er nog maar een hoop passen om je pols en dan ben je net zo verslaafd als de helft van de forumleden.
groeten
Jack

Hoi Klaas,

Interessant om jouw horlogewens zo te zien dwalen door horlogeland.
Van de uiteindelijke landing bij Pellikaan zul je geen spijt hebben.
Ik heb vorig jaar op de Rikketik een PT2 gekocht en heb daar nog geen moment spijt van.
Ik ben benieuwd naar jouw pics en uiteindelijke ervaring.

Groetjes,
Flip.

Ik dacht net als jackwillen eerst dat je met de ‘knoop doorgehakt’ bedoelde dat je hebt besloten je aan te melden. Dat was echter al in 2009 :stuck_out_tongue:

Je bedoelt om voor een mooi horloge te gaan :slight_smile: Hoewel ik geen Pellikaan heb (zou wel een horlogeforum editie hebben gewild…) lijken het me mooie horloges. Goed kijken en passen voordat je je keuze maak, zou ik zeggen. 45mm kan voor mij persoonlijk net wat te groot zijn.

Hallo,

Ik heb lang genoeg gewikt en gewogen.
Ik heb brede polsen dus de mm zijn niet het probleem.
Dus als hij hier is zal ik 'het showen.

Gr,

Klaas