Knoop doorgehakt

Ik heb ondertussen een aantal horloges in mijn bezit, maar ik probeer me de laatste tijd voornamelijk te richten op Breitling en vintage Omega horloges. Juist omdat ik me wat meer probeer te focussen op die 2 merken vond ik eigenlijk dat een Omega Speedmaster professional niet mocht ontbreken in de collectie. Vanaf het moment dat ik op dit forum zit, heeft die gedachte me niet los gelaten, maar het is er nooit van gekomen. De waarheid is dat ik het geschiedkundig een enorm interessant horloge vind, maar het me qua uiterlijk eigenlijk niet echt kan bekoren. Ik snap dat ik nu menig Omega liefhebber ongetwijfeld tegen de schenen schop, maar ik kan er niet om heen. Iedere keer als ik een Speedmaster zie, word ik enthousiast omdat het om een Speedmaster gaat, maar kort daarna denk ik: “tja…ik weet het niet.” Toch vond ik dat een Speedmaster niet mocht ontbreken en omdat ik dat ‘tja-gevoel’ veel minder had bij het Mark II model, heb ik die aangeschaft. Okay, het zal hem niet zijn voor de ‘die hard Omega fans’, maar ik kijk erg uit naar de komst van het horloge. Ik ben heel benieuwd, maar heb wel het gevoel dat mijn verzameling een stuk completer zal worden met de komst van dit horloge.

Prima keuze, ik heb onlangs ook een Speedmaster MKII gekocht. Hij gaat alleen van mijn pols als ik ga pitten. Geweldig horloge met mooie look.

Waar heb je hem gekocht? Heb je plaatjes?

Hoort dit niet in het vintage topi??

jantje.vlaam Schreef:

Prima keuze, ik heb onlangs ook een Speedmaster
MKII gekocht. Hij gaat alleen van mijn pols als ik
ga pitten. Geweldig horloge met mooie look.

Waar heb je hem gekocht? Heb je plaatjes?

Hoort dit niet in het vintage topi??

Plaatjes volgen zodra het horloge binnen is en je hebt inderdaad gelijk: deze post hoort eigenlijk in het vintage gedeelte thuis. Ik ga ervan uit dat de moderators het binnenkort wel verplaatsen :slight_smile:

Mijn beste,

Proficiat met je verwachtingsvolle verworvenheid.
Een horloge is emotie!! Je hebt dan ook met de juiste inzet goed gewikt en gewogen.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Nou, je hoeft je bepaald niet te schamen met een MKII! Van alle horloges die hoog op mijn verlangslijstje staan, staat de MKII toch wel heel erg hoog!

Veel draagplezier!

Menno

Prachtig horloge(tu) Ik vind zelf het uurwerk het belangrijkste, bij een Speedmaster hoort een handopwind uurwerk, 321 of 861. Een automaat vind ik niet passen. En zo’n MK II heeft toch cal. 861?

malus65 Schreef:

Prachtig horloge(tu) Ik vind zelf het uurwerk het
belangrijkste, bij een Speedmaster hoort een
handopwind uurwerk, 321 of 861. Een automaat vind
ik niet passen. En zo’n MK II heeft toch cal. 861?

Jazeker een caliber 861 en dit heeft inderdaad wel een belangrijke rol gespeeld bij mijn overweging om dit horloge aan te schaffen.