Knoop doorgehakt

Een paar weken geleden heb ik bedacht, aangezien de collectie van 3 goed bevalt, een collectie van 2 wellicht nog beter bevalt…
Aanvankelijk is dat een combi van een Omega PO met een recent aangeschafte GS quartz, waarbij een SMP en een Speedy Pro broad arrow moonphse moesten gaan.

De GS als net horloge voor het werk, de PO vrije tijd beater. Nu vind ik de PO net wat te groot en te duur om als veredelde beater door te gaan.

Dus het roer gaat om. Ik heb net een Sinn 657 gekocht, die is onderweg. Goedkoper kleiner en minder kwetsbaar dan de PO.

En ik ga nu toch maar eens voor een grail. Een Aqua Terra. Die wil ik al heel lang, maar ze zijn duur.

Ik heb er 2 op het oog: een 2500 met gladde dial en een 8500 met teakdial. Prijs verschil: EUR 600!

Wat zouden jullie doen?

Groet,
Ferdinand

Teak.
Welke kleur en diameter?

1 like

No-brainer: 8500 teak!

1 like

Makkelijk: 8500 teak

1 like

Dial grey, 39,2 mm. Allebei zelfde kleur en diameter…

Ik ruil mijn PO erop in, althans dat is de bedoeling. Moet nog wel een serieus bedrag bijleggen😒

Deze knoop is wel heel makkelijk door te hakken: 8500 Teak

1 like

Ik zeg ook de 8500 met teak dial

Zo makkelijk kiezen wanneer je het niet zelf hoeft te betalen :smile:

Ook één van mijn grails.

3 likes

Altijd de teak!

Heren bedankt!

De keuze is gemaakt…, jullie raden het nooit😉

1 like

Als we het nooit gaan raden, kan het enkel de nieuwe Air King zijn :smile:

Heb je 2 plaatjes van welke je bedoelt?

Jij mag niet meer raden😉

1 like

Ik zou ook zeker voor de Teak gaan met zo’n klein prijsverschil. De oudere 2500 co-axial Aqua Terra is ook zeer fraai, maar mensen vragen daar absurd geld voor. Prijzen liften mee op de nieuwere 8500 co-axial exemplaren, wat natuurlijk onzin is. Een manufactuur uurwerk vs een gemodificeerd ETA uurwerk :slight_smile:

Blijkt toch dat er meer bij moet, dus ga toch de 2500 ook bekijken…

Dus je moet de knoop nog ontwarren , sterkte ermee.

Thanks! Zal uitkomen op een 1-op-1 ruil tussen mijn PO en de AT…

Ik moet nog wel aan het idee wennen, want voor mijn gevoel is een PO meer waard dan een AT.

Als je denkt dat een oud model PO bijna evenveel moet opbrengen als een ceramische PO geloof ik wel dat het even slikken is ja…

Ik heb 7 jaar geleden een PO gekocht tweedehands voor 1800,- nieuwprijs was toen 2500,- oid.
Wat ze nu voor een tweedehands durven te vragen vind ik echt schandalig… Bijvoorbeeld hier
http://link.marktplaats.nl/m990956073. En dan zeggen dat hij het goedkoopste is van heel internet. Laat me niet lachen.
Altijd voor een 8500 gaan dus.

Dat moet een invoerfout zijn…hoop ik.

Ik verkocht mijn, nog geen jaar oude, PO 8500 na veel leuren hier voor 2800 euro ongeveer. Dus ja, de 8500 zou ook mijn keuze zijn, maar niet meer met de afschrijving van een door mezelf nieuw gekochte…