Ik zit al een poosje te twijfelen over m’n volgende horloge. Verjaardag en kerst vallen zowat binnen dezelfde periode, dus er zijn mogelijkheden. Ofwel nu al iets in de lagere prijsklasse, ofwel even wachten, eventueel nog even doorsparen, en iets duurders.
Ik kan maar niet beslissen. M’n lijstje:
• Citizen NY0040 (zwarte wijzerplaat, metalen band)
• Seagull 1963
• Seiko Monster (zwarte wijzerplaat, gebeadblaste kast en band)
• Laco Valencia (met superluminova wijzerplaat)
• Stowa Marine (witte wijzerplaat, datum)
• Stowa Antea 390 (hoewel ik de Antea Kleine Sekunde ook erg mooi vindt, maar 35,5 mm is wellicht aan de kleine kant?)
Welke zouden jullie kiezen/aanbevelen, en waarom?
Of hebben jullie andere aanbevelingen, kwestie van het kiezen nog wat moeilijker te maken?
Hieronder wat van het web geplukte visuele steuntjes.
Kost een stuk minder dan de Stowa, dan heb je dus nog geld voor een ander horloge over (ik zou dan voor de Seiko Monster gaan!). Steinhart is te bestellen via mijn site www.aramar.nl (tevens forum sponsor)
Kost een stuk minder dan de Stowa, dan heb je dus
nog geld voor een ander horloge over (ik zou dan
voor de Seiko Monster gaan!). Steinhart is te
bestellen via mijn site www.aramar.nl (tevens
forum sponsor)
Die klok is wel 44mm Een Steinhart MARINE 38 zou dan wellicht een alternatief kunnen zijn (afgezien van de afzichtelijke kroon).
De Seagull 1963 is een prachtige betaalbare chronograph! Ik vind alleen persoonlijk de niet-westerse tekens he-le-maal niets! Maar als jij dat niet erg vind, zou dat mijn keuze zijn!
Let wel je keuze is uit drie totaal verschillende modellen. Een driewijzer, een chrono en een duiker type.
Ik zou lekker nog wat sparen en de woensdag/vrijdag ‘wat draag je vandaag’ topics bekijken. Daar komt van alles voorbij!
En ik zou zeker geen deadline neerzetten van ‘voor de kerst’ moet ik een horloge. Dan krijg je mischien een overhaaste beslissing en dan is het net niet helemaal wat je zou willen.
Qua overhaaste beslissing: ik zit eigenlijk al een paar maanden te wikken en te wegen, dus van haast kan je niet meer spreken. Horloge hoeft er ook niet per se voor de kerst of zo te zijn.
Ik heb dit lijstje ook aan m’n vrouw voorgelegd. Haar favoriet is de Antea. De Seagull is dan weer een absolute no-go voor haar. Vraag me niet waarom. En niet dat ik met haar mening al te veel rekening moet houden natuurlijk
De voorgestelde Steinhart is me met z’n 44 mm inderdaad te groot, en de kleine versie lijkt me ook geen optie. Dan kies ik, puur op basis van de looks, liever voor de Stowa Marine.
Wat de Stowa’s betreft: ik twijfel sterk tussen beide. De Marine is me misschien wat te klassiek en heeft te “gewone” looks, de Antea heeft iets hedendaags klassieks, maar misschien ga ik ‘m toch te snel beu worden.
Wachten op het nieuwe Monster: die gaat een stuk prijziger worden, en ik denk niet dat het me dat waard is. Hoewel de nieuwe wijzerplaat wel sterker is.
Zullen we de Citizen en de Laco schrappen?
Dan blijven de Monster, de Seagull en de twee Stowa’s over.
Jammer dat er geen winkel is waar ik ze alle vier ‘s kan gaan proberen.
Heb je al eens naar een precista PRS5 gekeken.
Dit horloge bevat ook een seagull uurwerk en is net even wat steviger
De PRS5 zou mijn eerste keus zijn en dan kort daarop de 1963