Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke, niet al te dure duiker die ik elke dag kan gebruiken, en ik blijf maar twijfelen. Ik twijfel met name tussen deze twee:
En
De Squale kan ik erg waarderen vanwege z’n vintage looks Het gaat trouwens om de 1515 Quartz. Maar ik weet niet zeker of die blauwe wijzerplaat mij gaat bevallen. Heb wel gehoord dat ie erg mooi is, maar daarvoor zou ik hem in het echt moeten zien.
De Seiko BFK is volgens mij een goede Daily Beater. Beide horloges zijn ongeveer even duur maar in de Seiko zit een Kinetic uurwerk in tegenstelling tot de Squale.
Heeft een van jullie toevallig ervaring met één (of twee) van deze horloges? De Seiko waarschijnlijk wel maar ik ben erg benieuwd naar de Squale.
Ik heb de BFK gehad en ook een Squale. Totaal niet te vergelijken, de Squale is veel meer voor de looks, de BFK echt een toolwatch. Keuze kan ik moeilijk maken. Eigenlijk allebei top en goed draagbaar. De BFK was wel lekker zwaar en heeft een topuurwerk…
Hé Louis en Bert, bedankt voor jullie meningen. Waardeer ik Ik ben er echter nog steeds niet helemaal uit. De Seiko is pure betrouwbaarheid en degelijkheid, maar de Squale is mooier. Veel mooier. Maar de Seiko heeft weer een gaaf uurwerk. Ik denk dat ik nog even spaar en ze allebei koop
Ik heb ook een seiko kinetic , vind het maar een raar systeem
Condensator kapot na een paar jaar , koste 40€ , kun je net zo goed een batterij er in doen is goedkoper
Het is zoals Marco-T al zegt geen vergelijking. Vergis je niet in de maat van de Squale, want die is naar hedendaagse maatstaven gewoon echt klein. Geen vergelijking met de 1521 bijvoorbeeld. De Seiko is daarmee vergeleken dan weer lomp (en - sorry - ook best saai).
De Precista is van deze drie het lekkerste horloge als daily beater. Dat ding zit solide in elkaar en draagt perfect. Succes met je keuze!