Knoop doorhakken

Beste iedereen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke, niet al te dure duiker die ik elke dag kan gebruiken, en ik blijf maar twijfelen. Ik twijfel met name tussen deze twee:

En

De Squale kan ik erg waarderen vanwege z’n vintage looks :slight_smile: Het gaat trouwens om de 1515 Quartz. Maar ik weet niet zeker of die blauwe wijzerplaat mij gaat bevallen. Heb wel gehoord dat ie erg mooi is, maar daarvoor zou ik hem in het echt moeten zien.

De Seiko BFK is volgens mij een goede Daily Beater. Beide horloges zijn ongeveer even duur maar in de Seiko zit een Kinetic uurwerk in tegenstelling tot de Squale.

Heeft een van jullie toevallig ervaring met één (of twee) van deze horloges? De Seiko waarschijnlijk wel maar ik ben erg benieuwd naar de Squale.

Alvast bedankt!

Groet Jelle

Mag ik nog een derde knoop in de groep gooien?

Oh die is ook mooi, zeker met die Isofrane. Om welk model gaat het?

Groet Jelle

mooieklokjes Schreef:

Oh die is ook mooi, zeker met die Isofrane. Om
welk model gaat het?

Groet Jelle

Precista PRS18Q

http://www.timefactors.com/precista.htm

Voor 215 GBP (240 euro) per koerier bij bezorgd. Echt top klokje voor weinig…

De squale is erg mooi. Maar ook een stuk kleiner dan de seiko of precista volgens mij.

Precista is geen reus…

Ik heb de BFK gehad en ook een Squale. Totaal niet te vergelijken, de Squale is veel meer voor de looks, de BFK echt een toolwatch. Keuze kan ik moeilijk maken. Eigenlijk allebei top en goed draagbaar. De BFK was wel lekker zwaar en heeft een topuurwerk…

40mm?

Bert1 Schreef:

40mm?

39…

louis Schreef:

Bert1 Schreef:

40mm?

39…

Dat zeg ik :wink:

Bert1 Schreef:

louis Schreef:

Bert1 Schreef:

40mm?

39…

Dat zeg ik :wink:

Is idd een afrondingsverschil :wink:

Haha :smiley:

Maar serieus, die Seiko is toch echt niks…;):wink:

Beide gehad en hier is geen vergelijk mogelijk.

Klein vs groot
Quartz vs Kinitec
Oud vs nieuw

Vanuit het oogpunt van een horlogeliefhebber zou je ze dus allebei moeten nemen :smiley:

Hé Louis en Bert, bedankt voor jullie meningen. Waardeer ik :slight_smile: Ik ben er echter nog steeds niet helemaal uit. De Seiko is pure betrouwbaarheid en degelijkheid, maar de Squale is mooier. Veel mooier. Maar de Seiko heeft weer een gaaf uurwerk. Ik denk dat ik nog even spaar en ze allebei koop :slight_smile:

Hoi,

Ik denk dat ik dat ga doen :slight_smile: Bedankt! Maar zal ik dan eentje eerder bestellen of gewoon tegelijk?

groet Jelle

mooieklokjes Schreef:

Hoi,

Ik denk dat ik dat ga doen :slight_smile: Bedankt! Maar zal ik
dan eentje eerder bestellen of gewoon tegelijk?

groet Jelle

(:smiley: dit zou mijn vraag geweest op je vorige post. Als ik jou was geweest zou ik ze 1 voor 1 kopen, afhankelijk van wat ik in m’n collectie zou hebben.

Nog helemaal niks casual of iets semi-nets, dan zou ik eerst voor de squale gaan. Mocht ik dat al hebben, dan eerst de Seiko als stoere toolwatch.

Suc6 met je keuze.

Ik heb ook een seiko kinetic , vind het maar een raar systeem
Condensator kapot na een paar jaar , koste 40€ , kun je net zo goed een batterij er in doen is goedkoper

Ik vind de Squale wel een stuk bijzonderder eigenlijk. Heeft deze een quarts uurwerk, begreep ik dat goed?

Het is zoals Marco-T al zegt geen vergelijking. Vergis je niet in de maat van de Squale, want die is naar hedendaagse maatstaven gewoon echt klein. Geen vergelijking met de 1521 bijvoorbeeld. De Seiko is daarmee vergeleken dan weer lomp (en - sorry - ook best saai).

De Precista is van deze drie het lekkerste horloge als daily beater. Dat ding zit solide in elkaar en draagt perfect. Succes met je keuze!