OK, met het risico de domste vraag van de wereld te stellen, daar gaan we dan.
Ik wil een horloge bandje van Omega namaken. Ik heb het perfecte bandje en garen gekocht (contrast oranje). Nu moeten er op paar plekken van die “lusjes” in komen. Gaatje prikken en paar keer netjes strak trekken. Geen probleem. Maar hoe knoopt men dit nu vast op een manier dat je aan alle twee de kanten geen knoop ziet? Heb heel wat gegoogeld maar kan nu net dit nergens vinden. Iemand ervaring mee???
De knoop zit eigenlijk in het gaatje, de correcte manier is om met een draad te werken die langs de 2 zijden van het leer er door word gevoerd. Door op het laatste de draad los te knopen voor je aan trekt kan je deze in het leer trekken. (Simpel uitgelegd, er zal vast wel iemand reageren met foto’s of filmpje).
Edit: nog vergeten bij te vermelde dat je op het einde de draad nog terug laat keren door de laatste 2-3 stiksels, dit zorgt dat de draad door onderlinge wrijving ook vaster komt te zitten.
Heel interessant. Als iemand een filmpje heeft dan ben ik zeer benieuwd. Wellicht dat ik totaal verkeerd aan het zoeken ben maar ik vind alleen maar filmpjes van zeg maar de stiknaden.
Uit bovenstaande maak ik op dat het in de titel geschrevene “knoppen” eigenlijk “knopen” had moeten zijn … ik heb de titel even voor je aangepast. Hopelijk is dat oké.