Knutsel project(je)

Ik kan dan wel geen gat in de muur boren (vrij naar Henrik) maar toch waag ik me wel eens aan een klusje, met behulp van mijn in de uitverkoop (en dat zelfs bij de Aldi) aangeschafte “wannabee” dremel aan standaard.
Een tijdje terug kwam ik in bezit van een vintage Seiko duiker, ik heb het niet op rubber en/of nato banden en leer hoort gewoon niet aan een duiker, metaal wel (soms behelp ik me met een Jurgen tropical, rubber binnen en leer buiten), maar toch liever metaal. Eens rongemaild en gekeken, vaak niet de goede breedte (22mm) of een te ronde aanzet voor te veel geld, in die zin teveel dat de aanzet moet worden gemodificeerd en ik niet zeker was dat dat zou gaan lukken. Uiteindelijk een goedkope “folded” Seiko bracelet gekocht, al the way from Malasya.
De aanzet stukjes op maat gedremeld, een oude band op maat gedremeld voor de aanzetstukjes, een sluiting eraan gemaakt met behulp van holle buisjes en kleine pinnetjes en tot slot licht geschuurd en gepolijst om eenzelfde look te krijgen als de Seiko, het draagt comfortabel moet ik zeggen. Foto’s dan maar:


Best jammer dat er voor de seiko 6309 geen passende stalen band te leveren is, maar jouw knutselproject is geslaagd, (tu)
Die band heeft wat van een Lolex ? :smiley:

Bij veel oudere horloges met originele stalen banden zie je dat de bandaanzetten dieper liggen als de kast.

Superklok zo’n 6309, toch (tu) ?

zier er super uit (tu)

Mooi, lijkt inderdaad wel een “Rolex” oysterband…

Heb je de lumen ook bijgewerkt? Het lijkt wel alsof het er dik op ligt…

Mooie klok man. Ik heb nog een Seiko diver in de kast liggen. Met digitaal inzetje op 12uur. Heb daar water schade mee gehad…weet niet wat ik er mee moet doen. Heb hem gekocht in 1985. Ik was toen duiker bij de Landmacht.

robbie409 Schreef:

Mooi, lijkt inderdaad wel een "Rolex"
oysterband…

Heb je de lumen ook bijgewerkt? Het lijkt wel
alsof het er dik op ligt…

Tijd heb je altijd, als je maar wil.

De band is/was inderdaad een oyster (geen rolex maar een keer geleverd bij Zeno explorer), de aanzetstukjes zijn Seiko 22 mm, terwijl de oyster een 20 mm is/was.
De Seiko is ooit ge-re-lumed door IWW, maar dat het er dik op ligt is door de foto, het is gewoon als origineel.

freakazooi Schreef:

Mooie klok man. Ik heb nog een Seiko diver in de
kast liggen. Met digitaal inzetje op 12uur. Heb
daar water schade mee gehad…weet niet wat ik er
mee moet doen. Heb hem gekocht in 1985. Ik was
toen duiker bij de Landmacht.

Leuk, plaats er eens een fotootje van…mocht je er vanaf willen, genoeg Seiko-liefhebbers hier :slight_smile: