Knutsel Zodiac astrographic

Deze Zodiac Astrographic sst is een highbeat horloge die normaal buiten mijn budget ligt, maar als ie stuk is valt het nog mee :smiley:

De rotor lijkt uit een ander uurwerk te komen (AS?) maar de rest van het uurwerk lijkt toch echt een Zodiac 78 of 88 te zijn. Moet ook wel, de astrographic versie heeft een extra lange minuutpijp e.d. voor de plastic schijven van het uurwerk.

Dit is er stuk:

opwindstift:

Veer en veerton: (de veerton mist wat tanden)

De tandwielen zijn verder in orde, zo lijkt het, na voorzichtig duwen begint de heleboel vrolijk te tikken (33.600 Bph)

Nou zijn die onderdelen onvindbaar zeggen ze op het zodiacforum, maar als alles goed gaat en ik ben niet belazerd dan moet ik ze over een dag of 10 binnen hebben. Spannend X(

Wat een bijzonder zeldzaam tikgetal, 33.600, dat is 4 2/3 Hz. Boven 28.800 kende ik alleen maar 36.000.

Ik hoop dat je de juiste onderdelen binnen krijgt en daarmee het horloge weer in z’n oude (lees: lopende) glorie kunt herstellen!

Arjen

oeps 36.000 natuurlijk :+
Ik hoop inderdaad ook dat het lukt, ik maak natuurlijk foto’s :slight_smile:

Mijn beste,

Al zeggen die tikgetallen mij niet zo heel veel,
het feit dat jij deze Zodiac weer laat tikken,
dat zegt mij wel wat. En daar gaat het om.

Ik wens je dan ook veel succes!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Leuke klok.(tu)
Ik dacht dat alleen Seiko en Zenit uurwerken hadden gemaakt met zo’n hoog tikgetal,deze Zodiac is wel heel bijzonder.
Hopelijk komen de onderdelen snel binnen.

:~

Ga je ook nog voor een nieuw glaasje of vind je dat niet nodig?

Hehe :slight_smile:
Als ik aan zo’n onvindbaar, aan de binnenkant bedrukt glaasje kan komen dan ga ik ervoor :slight_smile:

Interessant en mooi horloge (tu)
Ben benieuwd naar het eindresultaat en hoop daarom met je mee dat je alle benodigde onderdelen kan verkrijgen!

mvg

Ze zijn onderweg volgens de verkoper, ben benieuwd wat en of ik iets bruikbaars krijg :smiley:

Hou je ons up-to-date van de voortgang? Dat lijkt me erg leuk!

Ik heb onderdelen :slight_smile:
Ik heb de veerton en de opwindstift gauw even gepast en het lijkt goed te zitten :slight_smile: Ik ga het horloge nog niet verder in elkaar zetten want ik ben nogal moe en dan moet ik van horloges afblijven. Wel even een gauw plaatje geknipt, de opwindstift is te lang, maar dat kan ik gewoon afknippen dacht ik?

Om de opwindstiften af te knippen heb ik een heel klein zijkniptangetje van goede kwaliteit aan geschaft.:slight_smile:
De goedkope exemplaren van een paar euro hebben geen geharde bekken, dat is rampzalig.
Ik knip de opwindas iets langer af om hem daarna met een vijltje op maat te brengen.

Dat dacht ik ook al ja, beter iets te lang dan iets te kort.

Hier heb ik de onderdelen vandaan trouwens, aardige vent, vlot met zijn email. (uit india)

http://oldswisswatches.com/

Hij doet het :slight_smile: De veertrommel hád al een veer trouwens :slight_smile:

Het ding past in ieder geval prima.

Tikketikketikke… mooie sneltikker :slight_smile:

Nu nog netjes schoonmaken, drupje olie, opwind as inkorten en monteren, stof verwijderen en dragen :slight_smile:

Je hebt dan wel een opwindveer over maar lopen doet hij. (tu)
Het uurwerkje is mooi gemaakt, je hoeft niet veel te demonteren om bij de veertrommel te komen, alle asjes blijven mooi zitten, wat een luxe.
Wat een geluk dat je dit adresje in India vond, ik kende het nog niet.
Oppassen dat de heveltjes achter de wijzerplaat op hun plek blijven zitten bij het passen en meten van de opwindas.:sunglasses:

Hij loopt weer en zit om mijn pols :slight_smile: Veel gepiel om de opwindas en bijbehorende tandwielen goed te krijgen. De datum heeft een quickset, indrukken van de kroon. Foto’s volgen nog!

Mega cool!

Hier heb ik de onderdelen vandaan trouwens,
aardige vent, vlot met zijn email. (uit india)

http://oldswisswatches.com/

Lijkt mij een heel bruikbaar adresje!
Ga ook eens kijken wat hij heeft.

Frans53 Schreef:

Interessant en mooi horloge (tu)
Ben benieuwd naar het eindresultaat en hoop daarom
met je mee dat je alle benodigde onderdelen kan
verkrijgen!

mvg

+1

Alvast veel voorpret!:wink:

:}