Knutselproject met OSB-kangoeroe

De laatste tijd grijp ik steeds vaker naar een NATO om mijn favoriete horloges te vergezellen. Het gemak van ‘even bandje wisselen’ is heerlijk :ok_hand: zelfs met de allercoolste go-go-gadget bandenwisseltool is het gemak van ervan niet te evenaren…

Maar ik kon niet helemaal het juiste bandje vinden voor mijn Hammie :thinking: toch iets te sjiek voor een bond NATO, kek kleurtje staat m niet… Zwarte seatbelt-NATO past haar nog het beste. Tot ik vanochtend ineens een heel tof stukje leer op het werk zag liggen… Ik werk namelijk bij een motorkledingmerk waar, zoals je je wellicht kan voorstellen regelmatig een exotisch stukje leer de snijtafel passeert. Maar nooit eerder bij me opgekomen daar eens iets mee te doen :face_with_raised_eyebrow: nou ben ik niet heel bang om aan te pakken en kan ik enigszins overweg met de naaimachine… Dus avondje freubelen moet best wat kunnen brengen.

Het stukje leer waar ik wat mee wilde proberen bleek oorspronkelijk het ‘velleke’ te zijn van een kangoeroe die ogenschijnlijk geplet is door een OSB plaat… Het laat zich beter omschrijven als kangoeroe-leer met een OSB embossing :ok_hand: sjiek. Kan zomaar eens tof matchen met de Hammie. Op het eerste gezicht een zwarte leren NATO, maar met wat detail zullen we maar zeggen.

Dus hop; meten, beetje snijden, knippen, onder de naaimachine en … $-*&@(_ blijkt het voetje van ons naaimachine gescheurd :flushed: zal je altijd zien. Die eerst even fixen met een oude pushpin (waar die dingen allemaal niet goed voor zijn :ok_hand:)

Even kiezen welke kleur we willen stikken… Contrast of matchend :roll_eyes: toch voor matchend; dus zwart gegaan.
En naaien maar :sweat_smile: het resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf. Ik vind het in ieder geval een top match met de Hammie.

Hieronder nog wat pics van work in progress :nail_care:

Het leer;

Even snijden;

Even wat proef-stikjes en gooooaaaaan!

Buckle erin;

Netjes afstikken en rondom afzetten;

Gaatjes aftekenen;

En de gaatjestang erop;

Hmmmm :thinking: leer is zo soepel, 2e laag op de plek van de gaatjes;

En tadaaaaa, ik vind 'm gelukt :sunglasses:

Voor de oplettende kijkers thuis; het klopt dat er geen 2e lus onder de pushpins door zit zoals het een NATO oorspronkelijk betaamd. Die knip ik er bij nieuwe NATO’s altijd af… Maakt m alleen maar extra dik. De 2e keeper verwijder ik ook altijd dus een nu zelf ook maar niet toegepast :sweat_smile:

Bedankt voor het lezen :v:

29 likes

Leuk om te lezen :+1: ben zelf ook een nato fan. En die flap gaat er ook altijd af.
Band staat 'm overigens prima, heb op m’n 58 ook een leren nato en dat draagt heerlijk.

3 likes

Lekker bezig!

1 like

Dank u heren :v:

2 likes

Gaaf! Maar waar staat “OSB” voor? :grinning:

1 like

Oriented strand board, is een plaatmateriaal van samengeperste houtspaantjes :wink: dat is het patroon dat in het leer geperst is

2 likes

Nice, die is meer dan prima gelukt. :+1:

Wat een prachtige band. Kun je nog een Kangaroe onder een spaanplaat pletten en een paar van die bandjes maken?

Dank u heren :+1:

Als ik weer eens een vind, verdwaald op kantoor, laat ik het weten :v:

Gister was op het nieuws dat er met regelmaat wallaby’s ontsnappen bij mensen thuis. Kennelijk mag je ze thuis hebben als huisdier…

Als ik er een zie, beetje gas op die lolly… misschien staat Michelin-patroon ook leuk. (Zou ik nooit doen overigens)

Maar dank als je aan me denkt als je nog zo’n stukje vind. Ik ben niet echt van de nato’s, maar deze is echt enorm geslaagd. Deze zou ik zonder problemen dragen.

Goed gedaan, ziet er top uit :+1:
Die nare/rare extra flap sneuvelt bij mij ook altijd, ik snap echt niet waarom je dat zou willen. Jouw nato ziet er mooi vlak uit, topper!

Dank u, wat een compliment :smiley:

Persoonlijk vind ik t bandje niet bij t horloge passen, maar leuk gedaan. En belangrijkst is dat je t zelf mooi vindt.

Kan ik begrijpen, het is ook het randje omdat deze Hamilton tegen wat meer dressy-stijl aan schurkt. Ik droeg m voorheen op een nette siliconen strap, mesh of leer. Op zich kan hij het wel hebben omdat er ook wat sportiefs in zit. Zie deze strap ook prima matchen met mijn flieger. Dus ik snap je opmerking volkomen, maar misschien vind ik het ‘op het randje’ ook wel weer geestig of zo :thinking:

Allereerst was het gewoon wat proberen, kijken of ik er überhaupt iets van kon maken :sweat_smile:

Zal m snel eens op de flieger slingeren :smirk:

1 like

Dit is zo’n topic wat je tijdens het scrollen voorbij ziet komen en denkt “Waar gaat dit nou in vredesnaam over?” :roll_eyes:

Leuk om te lezen en weer wat geleerd. Mooi resultaat!

Hahaha inderdaad :rofl: maar dank je :+1: