Knutselvraag: Escape Wheel bot/gebroken?

Hallo,

Onlangs ben ik gaan begonnen met mezelf verdiepen in uurwerken maken/slopen/reviseren etc. Nu heb ik al een aantal uurwerkjes uit elkaar gehaald, maar het is me nooit echt gelukt om deze weer helemaal werkend te krijgen, helaas, maar al doende leert men natuurlijk. Vandaag is het me wederom niet gelukt, het Escape Wheel zit los in het uurwerk wanneer ik deze weer volledig in elkaar monteer. Zelf denk ik dat ik in mijn enthousiasme de gedeeltes waarmee het onderdeel in de rubies valt bot heb gemaakt of afgebroken heb, zie hier:

Is mijn vermoeden correct of valt dat zo niet te zeggen vanaf de foto?

Het betreft overigens een goedkoop uurwerkje uit een soort van kermishorloge. Destijds voor 2 euro op een rommelmarkt gekocht. Nergens een naam of nummer te bekennen.

Alvast bedankt

lijkt inderdaad een stukje van het asje aan de kant van het kleine tandwieltje afgebroken te zijn.

Volgens mij zijn de tapjes aan beide kanten afgebroken.
Je moet de brug er opleggen en dan net zolang bewegen tot de asjes in de lagers vallen.
Wiebelen tikken voorzichtig bewegen. Als de brug op zijn plaats valt niet aandrukken dan de tandwielen laten draaien.
Pas als ze vrij draaien de schroeven plaatsen.

Dank voor de reacties, @vouwfietser ik heb niet voorzichtig genoeg gehandeld toe ik de brug wilde terugplaatsen denk ik.