Ko en de vintage Tissot

Ik wilde graag voor bij mijn vintage Tissot uit 1969 een zelfde stijl bandje als ik op mijn heritage heb.

En dan is er maar één banden maker aan wie ik dat ging vragen; Ko natuurlijk. Ik heb uit zijn atelier al een schitterende honkbalband, vintage band en mooie cognac leren nette band dus ik had er alle vertrouwen in dat het weer iets moois zou gaan worden.

En ja hoor, hij overtreft zichzelf wederom. Mooi dun leer en stiksel, passend bij de bescheiden maat van dit horloge. Toen de eerste band wat te lang en te dik bleek, was Ko resoluut ‘ik wil alleen tevreden klanten’ en ik werd gesommeerd de band terug te sturen. Vandaag kwam het nieuwe bandje binnen en het is helemaal zoals ik het had bedacht.

Op mijn heritage Tissot zit een JB10 bandje (James), prachtige kwaliteit, maar daar doet de band van Ko gewoon niet voor onder en dat voor een derde van de prijs. Chapeau Keau :wink:

Top!

Als iemand nog zo’n heritage weet voor een leuke prijs hoor ik het btw ook graag :slight_smile:

Je foto’s zijn geel uitgeslagen, ouwe kettingroker

Woah! Dat ziet er bijzonder goed uit!:~ Gefeliciteerd!

Heel mooie combinatie. (tu)

Mooie set, zo (tu)

Proficiat! Ik vind persoonlijk de stiksels op de rechter mooier. Die linker vind ik wat lang/ver naar binnen gaan.

Toppertje!

Ziet er erg mooi uit.
Trouwens de foto die je mij gemaild hebt geeft de kleur van de band beter weer.

Ko

Klopt, bovenstaande foto’s zit een vintage filter overheen.

De originele foto is deze:

Thanx

En dan te bedenken dat dit duo er alleen maar is omdat ik een tijdje geleden zo moe werd van de lowballers op MP dat ik de vintage Tissot er maar weer af had gehaald…

Soms komt het zo uit! Of het een definitieve blijver is dat blijft altijd nog maar de vraag (zeker bij mij haha, ik kop hem zelf maar even in anders doet Igor het…) maar voorlopig is het volop genieten! En qua nauwkeurigheid doet hij gewoon doodleuk niet onder voor zijn moderne broer met minder dan 5 sec per etmaal.

(:d