Ben aan het kijken naar opslag-oplossingen. (dat klinkt overigens onterecht alsof ik omkom in de horloges). Mijn vragen heb ik nog niets over kunnen vinden.
Ik kijk naar een beetje een budgetoplossing, dus tweedehands is ook in beeld. Ik heb een voorkeur voor koffers (met hengsel dus) boven dozen/boxen/kistjes.
voorbeeld:
Veel van de aangeboden horlogekoffers hebben een doorzichtig deksel. Ik vraag me af of die nu wel zonder problemen zijn in te zetten als “koffer” zonder dat de horloges tegen het “glas” aan klepperen.
Dat ligt natuurlijk aan 2 dingen: De ruimte tussen glas en horloge, en of ze klemvast in de “passingen” zitten of niet.
Verder heb ik het idee dat die koffers soms veel te veel “slots” hebben gegeven de buitenmaten, het ebay-voorbeeld wat ik hierboven geef is ca 26,3 cm breed, dat is slechts 4,38 cm breedte per slot. Daar moet nog de dikte van het materiaal af, dus alleen geschikt voor bv vintage en niet voor hedendaags duikerformaat.
Overigens heb ik net zo lief een “blind” deksel “met padding”, maar ik heb meer keus als ik me daar niet toe beperk. En ik ben al een tijdje aan het rondkijken.
Tenslotte, padding aanbrengen achter een zichtdeksel kan natuurlijk ook, maar daar moet dan wel ruimte voor zijn. En het ziet er minder mooi uit.
Zijn hier eigenaren van koffers/tjes met doorzichtige deksels die hier hun ervaringen willen delen over het draagbaar zijn van hun koffers (zonder dat horloges gaan “rammelen”)?
Ik heb 2 alu koffertjes met doorzichtige deksel, waar er 18 in kunnen. Vooral de wat dikkere horloges met stalen banden, zitten klem tegen het “glas”. Ik heb, als ik ze aan het handvat draag, geen rammelende of verschuivende horloges.
Ik heb er een paar al jaren en ik vermoed dat er gradaties zijn, ik heb ze van het merk “Safe”, die niet uit klaar valt. Misschien die goedkope van eBay, die er iets anders uitzien?
Ik ben ook naar iets dergelijks op zoek. Tenminste, gewoon een (liefst houten) doos/kist waar geen stuk of tien á twaalf horloges in passen. Maar wat ik allemaal op het internet vind, vind ik eigenlijk net iets te duur voor een eenvoudig kistje met wat padding. 50 euro is niks.
Bedankt tot zo ver.
Jammer dat er niet een winkel is met horlogetoebehoren een beetje ruim assortiment, ik zou dit soort artikelen ook liever eerst in mijn handen hebben voor ik het koop. Ik heb in Duitsland ook nog geen winkel gevonden.
Deze bedoel je! Deze heb ik tijdens mijn eerste Rikketik bezoek gekocht: maar wat er al gezegd is: de horloges worden op z’n plaats gehouden door de glazen deksel.
Ik heb van het merk Gisoni een hele mooie leren koffer. Geen zichtdeksel. Prachtige afwerking, maar kost wel iets. Ik heb veel horloges en die liggen daar allemaal in, maar de klokken die ik 't meeste pak liggen vaak alsnog los op het nachtkastje…
Ik had daarvoor voor 2 tientjes een koffertje gekocht, die heb ik maar snel weer op marktplaats gezet. Ik vond het niet passen. Super mooie klokken, aantal vintage, en dan zo’n moderne doos.
Ik heb er net zo 1 als Orisfan, en mijn horloges zitten ook klem erin.
Ik heb er nog een velletje bubbeltjesplastic tussen. Meer voor het idee, en weg zicht
Deksel zit alleen dicht bij vervoer, staat meestal op een kiertje
ik gebruik het koffertje alleen om in op te bergen, niet voor vervoer of iets dergelijks. Ik heb er inderdaad ook bubbeltjesplastic tegenaan gedaan, omdat ik ook constateerde dat de deksel tegen de horloges komen, op de foto zie je nog een klein stukje, sowieso een ontwerpfoutje lijkt me. ik zou er geen 2de van kopen in elk geval.
haha, jammer gnik, heb ik jaren geleden in vlaag van negative cashflow aan een vriend van me verkocht, fotootje is al wat ouder. Heb er nu wel eentje met zwarte plaat
Die heb ik ook nog.
Ik heb de witte weggedaan, droeg ik nooit.
Ben een beetje van de Seiko’s af, maar die oranje had ik er destijds wel bij willen hebben om het trio compleet te maken