Koffie bij de Burgers

hcptdg Schreef:

Wanneer mag en keertje mee :slight_smile:

Waarom? Jij hebt toch al een sub?!

En dit vindt je brrrrrr…

Oh… ik snap het al…

:slight_smile:

Ik overweeg een fanclub voor Monique. Moeten we alleen nog een oplossing vinden voor Alfred :), maar daar heb ik jou dan weer voor.

hcptdg Schreef:

Ik overweeg een fanclub voor Monique. Moeten we
alleen nog een oplossing vinden voor Alfred :),
maar daar heb ik jou dan weer voor.

Maak a.u.b. van jouw problemen niet mijn problemen…

:slight_smile:

Jij had me beloofd dat je hem voor mij zou opruimen, watje! (toch maar even een :slight_smile: )

Krabong Schreef:

We gaan binnenkort toch maar weer eens een
herfstmeeting houden…

19 oktober vanaf 16 uur in Utrecht! Zet het in je agenda.

inderdaad twee exemplaren met kleine seconde. Een LUC en een Cauny…
Eén goud, andere goudkleur(doulblé).

Groet,
Arno.

exactamente, op die avond is mij door roel duidelijk gemaakt
wat de “liefde” voor een speedmaster betekent. ik loer dus al een tijdje
op mijn eerste exemplaar. inspirerende avond was het en voor herhaling vatbaar.

Zozo, en wat is dit nou voor een submariner want we zijn er weers eens behoorlijk van afgedwaald, toch.
Heeft iemand wat info over deze klok?
Is er missien iemand die interesse heeft in deze aparte ROLEX Submariner PANAMA CANAL en wat kost nou zo iets?

Google is your friend :slight_smile:

http://www.hodinkee.com/blog/2008/6/19/rare-panama-canal-rolex.html

For your information, this watch came out after the visit of the owner to Panama Canal back 1998, a Panama Canal pilot proposed him to make a special edition for the transfer of Panama Canal from US to Panama, which he liked the idea. The steel version originally was made of limited 75 pcs only for sale to Panama Canal employee on October 1999 due the demand of collectors, a requested was made by Mercurio Joyeros (dealer) to increase the number of 75 pcs to 150 pcs was denied by Montross. Montross propose to made 75 pcs more but in steel and gold to public that came out 6 months later. So the steel vesion (most of them) still on hands of the Panama Canal employees thats why you find most of them on the market like the one sold at Antiquorum with their original owner name stamped on back. Those watchs was serialed by my recomendation.

OK, dank je wel.
Maar aan welke prijsstelling moet men denken voor zo een zeer speciale sub?

Voor de bezitters van Het Boek 100 Years of Rolex:

This watch is embodied on page 199 of “1908-2008, 100 Years of Rolex”.

Heb het horloge vanmiddag even mogen vasthouden. Het aanbod van Alfred: “Jongen, als je hem een dagje wil meenemen, ik vind het prima!” heb ik, beleefd en vriendelijk als ik ben, toch maar afgeslagen:~

Maar hoewel ik geen bi(colour) man ben is het toch wel gaaf om een Rolex om te hebben waarvan er maar 75 zijn gemaakt! De wijzerplaats ie erg fraai!
Op naar Alfred en Monique Burger als je hem ook even wilt zien. Hij is overigens ook gewoon te koop. Prijzen: daar ga ik niet over:) Bel hem gewoon even. Hij bijt (doorgaans) niet :slight_smile:

hans

Is goed zal ik zeker doen.
Maar toch wil ik hier even navragen wat zo’n klokje nou mag kosten.
Ik weet wel dat ze bij Burger vrij reële prijzen hanteren, niet de goedkoopste maar wel super service en dat is meestal belangrijker dan de prijs. B)-

Ik heb de prijs gehoord van Alfred maar acht het niet aan mij om er hier melding van te maken. Wat ik wel kan zeggen was dat het mij enorm meeviel. Ze gaan echt voor meer dan dat hij ervoor vraagt.

hans

OK, dankjewel Hans.
Eindelijk eens een goed antwoord zonder schoppen.
Ik ga as zondag naar Keulen en bekijk me deze sub eens, misschien staat hij zondag avond bij mijn nieuwe aanwinsten.

swisswatches Schreef:

OK, dankjewel Hans.
Eindelijk eens een goed antwoord zonder schoppen.
Ik ga as zondag naar Keulen en bekijk me deze sub
eens, misschien staat hij zondag avond bij mijn
nieuwe aanwinsten.

Mooi, post die dan (met foto) bij de rest van je collectie. Uitgaande van hoe je er hier invliegt ben jij een hardcore collector en kan ik nog veel van je leren.
En daar sta ik meestal voor open (tu)

De door mij geposte Panama sub zit in de categorie 20K - 25K. Valt mee? Klopt want het ding is zonder papieren.

Groet, Roel

De voorbereidingen voor de nu al legendarische reis van een DZVL delegatie naar Glashütte is (zeker wat mij betreft) in volle gang. Je wilt tenslotte niet voor onplezierige verrassingen komen te staan. In dat verband was de keuze van de bij de diverse gelegenheden te dragen horloges natuurlijk uiterst relevant :slight_smile:

Voor de autorit en de donderdag zal een Union zeker volstaan. Voor het bezoek aan Nomos zit er niets anders op dan de Nomos Orion van mijn vrouw even te verdonkeremanen, maar voor het bezoek aan Glashütte en het diner had ik nog geen passend horloge.

“Geen probleem jongen”, zei Alfred Burger , “dan zorg ik toch dat je er een beetje fatsoenlijk bij loopt die dag”. Een beetje fatsoenlijk, in de beleving van Alfred, is dan een GO Senator karree Chronograph datum uitgevoerd in 18k goud. Opengewerkte achterzijde die zicht biedt op het cal. 39-32 met de 21k gouden rotor.

Heb het horloge op feestelijke wijze overhandigd gekregen en heb daarna even zitten uithijgen (onder het genot van) op het terras van “De Struys”.

Alfred, bedankt voor dit stuk spontane sponsoring van mijn trip naar Glashütte!!

OpaSenator :slight_smile: (oka Hans)

Joh… ga uit m’n topic met die Duitse prul van je…

:):slight_smile:

Zonder dollen, super gebaar van Alfred.

(tu) (tu) (tu)

Wat een geweldig gebaar van Burger. Veel plezier met de trip naar Glashütte!
Ik denk dat er na afloop wel weer een modemburner zal verschijnen:)

Da’s toch heel aardig. Heb je die zomaar te leen gekregen? :smiley:
Wat is eigenlijk het programma van de Glashutte tocht? Klinkt leuk.

Henrik Schreef:

Da’s toch heel aardig. Heb je die zomaar te leen
gekregen? :smiley:
Wat is eigenlijk het programma van de Glashutte
tocht? Klinkt leuk.

Ja, zomaar te spontaan te leen. Hij weet wel hoe voorzichtig ik ben met horloges (en voor alles verzekerd :)), Ik ben echt niet zo iemand die zal gaan lopen pronken met een stiekem geleende vette klok, maar het is leuk om naar GO te gaan met dit fraaie exemplaar om de pols. De Nomos en de Union gaan ook mee.

Donderdag rijden we met 10 man naar Glashuette; (beetje borrelen en zo) :slight_smile:
Vrijdag ‘doen’ we Nomos en Glashuette Original, 's avonds diner met GO in Dresden
Zaterdag ‘het museum’ en in de loop van de namiddag terug.

Helaas bleek een bezoek aan Lange op donderdag niet meer mogelijk maar ik schat dat we ons wel zullen vermaken :slight_smile:

hans