Zoals de titel aangeeft: kom je wel eens iemand tegen die een bijzonder horloge om heeft?
Misschien is het een idee om eens een serie te maken van ‘bijzondere ontmoetingen’ van horloges om polsen van mensen die je tegenkomt/ontmoet. Wellicht enigszins geanonimiseerd.
Ik trap af:
Wat? Patek Philippe Nautilus (staal, blauwe plaat)
Waar? Apeldoorn, open dag van een voortgezet onderwijs-school; vader met twee kinderen bij zich.
Gesprek met de eigenaar? Nee, het ging te snel.
Rolex submariner vintage (speciale uitgave met wapen van Oman)
In strandtent Bergen aan Zee afgelopen zomer.
Goed gesprek met eigenaar gehad erg onderhoudend en leerzaam
Collega met en Rolex Daytona steve mcqueen uit 1967, waarschijnlijk zijn er maar 1 of 2 in omloop in de Benelux. Zeer bijzonder , mooi? nee niet echt. Worden heel soms geveild en voor bedragen waar je echt een wegtrekker van krijgt::o
Pfff… wat is een bijzonder horloge? Vond het wel leuk om een medewerker (?) bij de boekhandel met een witte SMP chrono te zien.
Of vorig op Basel bij de vitrine van de bovenstaande Nautilus staan kwijlen. Staat er een yup (heet dat nog zo?) er ook voor cool naar te kijken met z’n handen in een semi-onopvallend houding, zodat toch wel duidelijk zichtbaar is dat ie em zelf om de pols heeft hangen. B)-
Paar maanden geleden kwam er een schipper tijdens mijn dienst langs om het papierwerk af te handelen na te zijn beladen.
Tijdens het overdragen en tekenen van dokumenten kon ik het niet laten om het manchet van zijn jas een stukje op te schuiven.
Ik had het blijkbaar goed gezien, er kwam een rosegouden Breitling Navitimer tevoorschijn.
Ik toonde mijn belangstelling en verbazing dat hij zo’n bijzonder horloge droeg tijdens de werkzaamheden( niet het schoonste werk en kans op beschadigingen redelijk aanwezig) die hij moest uitvoeren.
Gaf de beste man mij als antwoord, het is wel een mooi horloge en ben er ook wel voorzichtig mee maar het is wel om te dragen.
En dat is denk ik ook het beste antwoord wat de man kon geven.
Dus dit was niet alleen iemand met een bijzonder horloge.
Ik vind het wel een bijzonder iemand met een bijzonder horloge.
En ja, ik ben er van overtuigd dat het een echte was.
met vriendelijke groet,
Aad
Vorige maand iemand met een AP Royal Oak Grand Prix. Zeer bijzonder horloge, ook exclusief.
Maar inderdaad, persoonlijk vind ik dit dan ook alleen maar een bijzonder horloge. Al die AP verbasteringen van de oorspronkelijke Royal Oak zijn niet geslaagd, maar dat is mijn persoonlijke mening. Bijzonder zijn ze wel, evenals zeer opvallend, exclusief en kostbaar.
Zag laatst ook een IWC Portuguese Perpetual Kalender in Rosegoud. Wauw! Dat is een schitterende en ook bijzondere klok. Prachtig stukje techniek! Mooie vormgeving.
6 jaar geleden in scheveningen een man in een restaurant met een corum. Welk type weet ik niet maar na een compliment gegeven te hebben kregen we een gesprek. Hij vond het leuk dat ik zn klok herkende , want echt veel zie je ze niet en er over aangesproken was hij niet vaak. Dat was wel leuk.
ik kijk meest gelijk wat voor horloge iemand om heeft en is het wat moois is er meest een klik
Een jaar of 3 geleden tijdens een strandvakantie in Spanje, zag ik een groepje jongens lopen die duidelijk uit Engeland kwamen (ik schat eind 20 begin 30). Eén van hen had een Omega Seamaster Planet Ocean om.
Opzich niet superbijzonder maar vond het op die locatie (stappen, drank en nog meer drank) toch best gewaagd.
Een ex-collega van me die het zakelijk aardig goed gedaan had ging op uitnodiging van zijn juwelier een dagje mee naar Schaffhausen en kwam terug met een rose gouden Portuguese. Vond ik best een indrukwekkende klok.
Een paar jaar geleden, toen we een computerruimte moesten verhuizen, zag ik bij een verhuizer een Rolex GMT om de pols.
Ik sprak hem aan of hij echt was, je verwacht dat n.l. niet bij deze ‘rauwdouwers’
Hij vertelde dat deze echt was: "Deze blijft het tenminste doen bij m’n werk!"
Hij zag er dan ook uit zoals Roel (Krabong) ze graag ziet: lekker afgera… uhm, ‘doorleefd’ zullen we maar zeggen:#
Echt bijzondere horloges kom ik zelden tegen maar heb een aantal collega’s en leveranciers met sub’s (nd/d/ln) en gmt’s (I&II), een collega met een stuk of vijf Omega’s, veel Breitlings bij mijn Amerikaanse collega’s muv. eentje met een Panerai en zie op congressen regelmatig speedy’s en andere Omega’s voorbijkomen. Wat meer in mijn nabije omgeving is het voornamelijk Breitling dat de klok slaat muv. een vriend met een Ariadne. Vergat bijna een vrouwelijke collega met een zilveren datejust, staat haar geweldig!