Kom maar op met die KonTiki's!

Gisteren de film Kon-Tiki gezien, over Thor Heyerdahl’s legendarische reis van Zuid-Amerika naar Polynesië op een lullig vlot van balsahout in 1947. De bemanningsleden hadden Eterna horloges om. Zoals Omega een decennium later zou doen met de Moonwatch, ging de Eterna marketingmachine draaien en werd KonTiki sinds 1958 een lijn van avontuurlijke horloges.

Ik was uiteraard op de hoogte van het bestaan van de KonTiki maar ben nooit echt in Eterna gedoken. Na het zien van de film (zucht…wat een hobby) heb ik ineens interesse in dit horloge. Zijn er KonTiki liefhebbers op het vlot dat horlogeforum heet? Plaats ze hier! Andere eterna’s zijn ook welkom :stuck_out_tongue_winking_eye:

10 likes

:joy: , je bent een echte WIS als je dit soort dingen overkomt. :thumbsup:
De Eterna is een prachtig horloge met een ongehoorde mooie lume , kopen dat ding! :upside_down:

1 like

Alleen ex’en maar er komt vast wel eens weer een Eterna

10 likes

4 likes

Ik ben sinds gisteren de trotse bezitter van:

10 likes

Een van de bovengenoemde ex (van merl) is bij mij terecht gekomen, en wanneer ik terug kom van het werk (technische sector) gaat deze direct om de pols :ok_hand:

Leuk detail; het vlot van Thor staat op de achterkant:

7 likes

Volgens mij was er al eerder het één-en-ander gepost over de diverse KonTiki’s - maar ach, het is Zondag :slight_smile:

6 likes

Haha, je hebt gelijk. Ik had de zoekfunctie wel gebruikt, maar de resultaten beperkt tot die in het horlogemarkt gedeelte. Macht der gewoonte :grin:

Prachtig, die witte. Maar die blauwe ex van Merl is ook mooi zeg…

Ik heb er ook een!

Ik wil overigens ook nog het eerste model, prachtig en gaaf horloge!

14 likes

Vind de -pas deze zomer uitgebrachte- Super KonTiki Chronograph ‘Blue’ ook bijzonder aantrekkelijk.
Alleen nog een beetje te duur - zal ook wel even zo blijven, met z’n manufacture uurwerk etc.

(dus geen eigen foto… :stuck_out_tongue:)

Hier staan nog meer mooie foto’s: http://stevenk16.blogspot.nl/2016/06/a-week-on-wrist-eterna-super-kontiki.html

11 likes

Inderdaad een fraai exemplaar, al is die vintage ook fantastisch!

1 like

Ook een leuk artikel, met mooie foto’s: http://en.worldtempus.com/article/watch-culture/eterna-essential-kontiki-date-1409756

1 like

Daar komen zo een aantal erg mooie horloges voorbij zeg. Toch lijkt het merk hier op het forum althans niet ontzettend populair (ik zie vooral in het vintage gedeelte wel eens iets voorbij komen). Hoe zou dat komen?

Je komt ze niet zoveel tegen in de vitrine.
Ik liep laatst bij een horlogemaker binnen en die vroeg eigenlijk direct of ik de Kontiki via het internet gekocht had.

Dit is een Royal Kon Tiki, welke ik erg mooi vind.

7 likes

4 likes

[URL=http://s499.photobucket.com/user/phj3/media/20160711_180608_zps7nphmyvj.jpg.html][/URL]

6 likes

Prachtige klokken :+1:

Tja, ik vind de nieuwe KonTiki’s wel mooi (in verschuiving in de richting van de IWC Ingenieur, moge duidelijk wezen) maar toch jammer dat het vintage karakter van de lijn een beetje verloren raakt. De kenmerkende driehoeken / ‘haaientanden’ mis ik 'n beetje, en het kleurenpallet wordt wel een beetje flets, zo.

Een begerenswaardige Eterna kontiki vintage staat op het lijstje :smile:
Gebeurd nog wel 'n keer alles heeft zijn tijd.