Komandirski-mod: goud/zwart

Het kon niet uitblijven, ook ik ben aan het modden geslagen.
Vostok horloges nodigen daartoe uit omdat alles wat je koopt en nog hebt gewoon past.

Het begon met een standaard blauwe duikboot in een vergulde kast.
Was toch niet echt mooi, blauw met goud (TD) eigenlijk geen pan dus ik laat het niet zien ook :slight_smile:
Maar het horloge loopt zo perfect, amp 300 en maar een paar seconden afwijking per dag, dus ik wilde er toch wat moois van maken.

Toevallig kwam ik een erg mooie zwart met goud wijzerplaat tegen, deze er in.
De originele bolletjes bezel is wel aardig maar is toch niet de mooiste van verschillende duikringen. Hiervoor in de plaats een dikke (nieuw!) afkomstig van een stervormige kast. Nog even de uren en minutenwijzer vervangen voor goudkleurige exemplaren. Tenslotte een nieuwe kroon en dit is het resultaat van een avondje knutselen:

Erg mooie mod(tu)

Nu nog een mooie band, de finishing touch;)

Zijn bezels van Amphibia en Komanderskie uitwisselbaar?
Heb ik nog niet geprobeerd, de glas maat is wel het zelfde 31mm.

Grt.

Leuk gedaan!

Leuk gedaan, komt me bekend voor.

@Drex: Bijna alle onderdelen van al deze duikers zijn gewoon uitwisselbaar, dat maakt het leuk om er aan te werken: Zonder lang te zoeken altijd een snel resultaat.
Zelfs wat je nu nieuw koopt kan met oude delen worden opgewaardeerd. Of omgekeerd nieuw op oud, wat je maar wilt.

@ticothijs82: Hoezo bekend voor? Heb jij ook zoiets of heb ik deze toevallig van jouw gekocht?

Mijn volgende mod-project wordt iets met brass en de kroop op twee uur.
Nu nog de delen zoeken en combineren.

Goed gedaan, het vormt een mooi geheel.

Het is een Komandirskie kast en een Komandirskie bezel, het lijkt zo uit de fabriek te komen.

Het klopt, dat je nieuw en oud, Komandirskie en Amphibian onderdelen vaak kan uitwisselen. Je kan zelfs een handopwinder vervangen voor een automaat. ( passing deksel en kroon mee overzetten)

Gezien het geringe aanschafbedrag blijft het ook leuk.
Gr, Erik

Ik bedoel, dat er een type 81 Komandirskie, met dezelfde bezel/dial combinatie is.

ticothijs82 Schreef:

Ik bedoel, dat er een type 81 Komandirskie, met
dezelfde bezel/dial combinatie is.

O,dat is toevallig die ken ik niet, maar er zijn ook zoveel versies.
Dan heb ik per ongeluk een terug-modificatie gemaakt :smiley:

De volgende mod wordt heel anders.

gaaf zeg! heb je dr niet nog zo 1 liggen? :smiley:
vooral de wijzerplaat icm wijzer vind ik erg mooi.

vouwfietser Schreef:

Mijn volgende mod-project wordt iets met brass en
de kroop op twee uur.
Nu nog de delen zoeken en combineren.

ik ken ze niet, maar ik zie geregeld dat alles brass is, behalve de (stalen?) kroon. dat vind ik dan weer jammer.