Komandirskie Mod

Na de aanschaf van een Amphibia en het vervangen van de bezel ( eerste keer dat ik zoiets deed )ben ik eens gaan zoeken naar een ander Mod klusje.
Op Marktplaats kwam ik een Komandirskie tegen en die kon ik voor weinig overnemen.
Voor de Amphibia kreeg ik via @lassale een bezel die ik mooi messing kon maken d.m.v. dikke bleek.
Met de Komandirskie was het plan om deze een gebruikte look te geven d.m.v. patina.

De patina heb ik gedaan door vier hard gekookte eieren in een afgesloten plastic zak te doen en de eieren te breken.
Eerst heb ik de goudkleurige coating grof afgeschuurd, hij mocht best een behoorlijk gedragen look krijgen.
Het glaasje heb ik ook heel even op een paar plekjes aan de zijkant aangetikt.
Een nieuwe Nato heb ik ook geheel aangepast door hem op te schuren en met een gaten tang voor riemen te voorzien van een hele andere look.
Vervolgens heb ik met oude ingedikte schoenpoets, donkerbruin en zwart de band gekleurd.

Eigenlijk wil ik de lume dots nog bewerken.
Die schijn je een beetje te kunnen vergelen door ze aan te tikken met een wattenstaafje met koude koffie die een paar dagen heeft gestaan.

Hier wat voor en na foto’s van de Mod.

Voor:


Na:



Groetjes,

André

7 likes

Mijn beste,

Leuk gedaan!!
Ziet er weer prima uit!!

Ik moest wel even lachen.
“vier hard gekookte eieren, voor de Patina”. :joy:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Thanks, jazeker direct vol voor gaan, niks één ei :grin:

Echt leuk gedaan en het woord "eierwekker " krijgt voor mij een extra betekenis.

1 like

Nice :ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like