Kompas horloge

Goedemorgen Forum leden,
Ik kreeg gisteren een klokje aangeboden waar ik graag wat meer van te weten zou komen. Het betreft een zogenaamd kompas horloge uit 1993 zoals op het doosje staat. Ik weet niet of het een kermis ding is of dat het een verzamel object is. Die gene die het me aanbied heeft het uit een erfenis en weet er zelf helemaal niets van.
Ik hoef er niet veel voor te betalen maar zou graag wat meer komen te weten over dit horloge. Hopelijk weten jullie me wat te te vertellen.

Groet, Hans

2 likes

Ik vrees dat je daarmee gelijk hebt.
Waarschijnlijk was dat zo een aanbieding waarbij je elke maand voor een “klein” bedrag een “bijzonder en exclusief” artikel toegestuurd kreeg. En als laatste levering nog een “fraaie en luxe” houder/support/oid.

1 like

Het is wel een mooi horloge…:grinning:

Zeker in combinatie met de band.

1 like

Wip de deksel voor de batterij er eens af? Dan weet je meteen of het een serieus iets is of inderdaad een Kermis horloge…

1 like

Dank voor de tip. Helaas heb ik hem nog niet en kan dat dus niet doen. De foto’s zijn gemaakt door mijn kennis. Hij heeft hem al verpakt voor het versturen. Moet er € 20,- voor neerleggen. Zal hem van de week binnen krijgen.

1 like

Ik denk dat je met 20 euro en redelijk realistische prijs betaalt. Mits alles werkt. :wink:

1 like

Hier wat voorbeelden van zo een combi
https://compassmuseum.com/watches/watches_e.html
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Het kompas zal het wel doen :joy: Maar het quartz klokje is wel een risico ja. Hopelijk is het batterijtje er uitgehaald :thinking: Maar soms moet je wat durven :smirk:

Mooi ! Dat jullie dit allemaal weten te vinden terwijl ik me rot zoek :roll_eyes: op internet. Dank.

1 like

:thinking::roll_eyes: @Hans151 het is misschien meer geluk dan wijsheid hoor :nerd_face::wink: maar samen komen we wel :beers:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

€20,- is toch een prima prijs voor dit leuke horloge ?

1 like

Is ook het risico waard. :crossed_fingers:

1 like

Precies !