Kompas

Hoe gedraagt het kompas en de altmeter van een Tissot T-Touch zich in space en in de ISS :sunglasses:

Kompas niet(herkent geen Noord en Zuid meer)
Altmeter waarschijnlijk ook niet omdat het buiten het bereik van de Tissot ligt?

gr Ron

Weet ik maar gaat de wijzer dan alle kanten op of blijft hij op een plaats staan. Misschien geeft de Tissot dan error aan op het display.

Het gaat je geld kosten om dit uit te testen… :smiley:

Eerlijk gezegd geen idee hoe dit in de ruimte is maar uh die hoogtemeter gaat maar tot max 9000M toch…ISS ligt op 27KM;) sorry, just kidding…je zit in ISS volgens mij in een drukcabine (net als bij een vliegtuig)en de meeste altimeters gebruiken ook de luchtdruk om de hoogte te bepalen (dat is tenminste bij mijn suunto wel zo) tevens zijn ze vaak nog temperatuur gecorrigeerd. Mijn suunto is iig in een vliegtuig ernstig in de war…er staat dan meestal -70M oid, barometer geeft dan ook een lage druk aan…

Dan blijft het display leeg, dat wil zeggen geen meetbare waarden.

In space zal de luchtdruk heeeel laag zijn (0?); zal wel buiten het meetbereik vallen denk ik. In de ISS, zal de luchtdruk wel iets lager zijn dan op zee nivo, vergelijkbaar met in de Alpen of een in een vliegtuig. Je moet natuurlijk nog wel kunnen ademen.

Ik denk dat het kompas het nog gewoon doet. Of je nu 5000 km van het magnetische noorden af zit of iets meer (Pythagoras en zo) maakt niet zo veel uit. Ben van het kompas niet zeker, Maar dan had je André er een moeten meegeven :slight_smile: .

Wat voor de volgende keer dan gaat een Tissot T-Touch meer in de ruimte. Tissot is toch familie van Omega dus dat kan geen probleem geven;)