…die Enicar gekte?
Afgetikt op $6.167
Best een aardig exemplaar maar de plaat mist e.e.a. aan markeringen.
…die Enicar gekte?
Afgetikt op $6.167
Best een aardig exemplaar maar de plaat mist e.e.a. aan markeringen.
Ik zou het er nooit voor uitgeven maar waarschijnlijk speelt de Valjoux 72 ook een belangrijke rol. Dit weekend werd mij een Originele en ongepolijste Heuer Camaro met ook een valjoux 72 uurwerk en dus 3 registers door mijn neus geboord voor €1000. Ik zie ze weggaan voor €4500-€5000.
Vraag maar aan René
Hier zit waarschijnlijk een heel spannend verhaal achter… Vertel!
Er werd dit weekend op ebay in Frankrijk een Heller aangeboden. Nadat ik het horloge uitvoerig had bekeken, constateerde ik, dat de verkoper zich vergiste en het een Heuer Camaro was. Ik had al een bericht gestuurd maar schijnbaar was er iemand dus sneller en had €1000 geboden en was al verkocht. Koper kwam uit de buurt en ging het direct halen.
Ik had notabene als eerste dit horloge gezien…
Zie de link naar de advertentie:
http://www.ebay.nl/itm/252291899851?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Dat is ouderwets k*t met peren, ouwe. In een natte droom wordt deze niet opgemerkt en heb je 'm voor het startbod van 7 euro…
Die verkoper is zich rotgeschrokken toen die dit las: hoi, ik ben Pierre uit de buurt en ik bied 1000 euri. Kom 'm gelijk ophalen ok?
Anderzijds vind ik dit wel weer (voor de verkoper) het positieve aan een online veiling: groot bereik en dus meer kans op een goede prijs.
Klopt als een bus! Ik denk dat de verkoper idd wel schrok van het bod en als de koper in buurt zit, dan is het snel gebeurd.
Onlangs werd er nog een calypsomatic verkocht voor €44. Je kon het horloge direct kopen voor deze prijs. Deze horloges gaan voor €2000, in goede staat, weg. Het viel mij niet op, omdat er een paar dagen daarvoor er 1 had gekocht. Dit had ook een renovatiebeurt nodig maar die kost misschien max €200 en ziet er dan als nieuw uit:
Als ik het zo lees zit je er redelijk goed op en weet je waar je het over hebt. Kwestie van tijd voor je die mooie deal binnen hebt. In ieder geval zie jij pareltjes waar anderen ouwe meuk zien.
relumed , beschadigde plaat, polished to death … en dan toch $6,2K … teken aan de wand .
Goede , met deze versie paddle hands, gaan tussen de 8 en 10K , latere versies 6.5-7.5K
http://chronocentric.com/forums/chronotrader/index.cgi?md=read;id=47474
http://chronocentric.com/forums/chronotrader/index.cgi?md=read;id=47397
http://chronocentric.com/forums/chronotrader/index.cgi?md=read;id=47239
maar we zitten nog lang niet aan de Nina’s (3500 naar 30K en meer in 3 jaar tijd) of 1e exec Autavia’s (van 3500 naar 50K en meer in 5 a 6 jaar tijd)
(dat was in 2013 en de prijzen zijn inmiddels weer verdubbeld van 1st exec autavia’s)
dus " Komt er nou werkelijk geen einde aan" ?? er is dus IMO nog genoeg ‘opwaartse ruimte’ om wat mooie sprongen te maken
Het gaat blijkbaar weer beter met de (wereld)economie als mensen met meer geld dan verstand horloges gaan kopen.
Ik vind Seiko horloges dan leuk, rond 2000 b.v. kon je voor een 150 dollar nog een nette 6105 duiker kopen. In 2004 of zo werd mij nog een Bullhead in nette staat met originele band voor 150 euro aangeboden. (vond ik te duur!)
Mijn 6138-8010 was eind jaren '90 100 gulden, omdat ie niet in perfecte staat was/is.
Kijk ook eens naar ouwe quartz horloges die al heel snel van “schroot” naar “zeldzaam en uniek” zijn gegaan. Ik ben benieuwd wat de eerste Pebble smartwatch gaat kosten over 20 jaar.
Nette staan op Chronotrader voor 10k… Gaat helemaal nergens meer over haha!
De prijzen gaan inderdaad nergens meer over. Dat merk ik vooral aan het feit dat ik vrijwel niets meer koop, ik vind het al snel te duur. Komt waarschijnlijk door de prijzen in mijn hoofd van een paar jaar geleden. Op Ebay zie ik ook slechte chrono’s voor prijzen weggaan, waarvan ik denk dat mensen echt niet goed snik meer zijn. Zijn alle beleggers overgestapt naar horloges? Hoe lang gaat het duren voordat deze storm gaat liggen…en hoever zakken de prijzen dan weg?
Ik heb echt precies hetzelfde en ik koop ook erg weinig. Zelfs project horloges gaan voor prijzen weg waarvan ik denk dat je niet wijs bent. Komt vooral omdat ik weet wat een onderdeeltje kost en hoe snel het flink uit de klauw kan lopen. Ik kan me niet voorstellen dat al deze kopers ladingen donoruurwerken en onderdelen hebben liggen.
De grootste stijging is al geweest maar ik verwacht dat het niet meer naar beneden gaat. Door de crises hebben veel mensen hun luxe dingen verkocht zoals bijvoorbeeld horloges en die worden nu weer teruggekocht. Ze worden weer verkocht, als er opnieuw zo’n grote crises ontstaat en daar geloof ik niet in. Voorlopig gaat alles omhoog
[quote=“Jurgen, post:13, topic:64844”]
Zijn alle beleggers overgestapt naar horloges? [/quote]
veel wel omdat geld op de bank of beurs niets meer opleverd
[quote=“Jurgen, post:13, topic:64844”]
Hoe lang gaat het duren voordat deze storm gaat liggen…[/quote]
zolang de rente laag blijft en er geld bijgedrukt wordt
Dat weet niemand … 20% ? 30% ?
maar vergeet niet dat een heleboel verzamelaars al jaren verzamelen , en nu een mooie kans zien om wat mindere stukken te verkopen . zo van ‘ik heb 5 jaar geleden deze twee gekocht voor $2500 p.st. die leveren nu 30,000 p.st op , dan kan ik mooi die hele mooie kopen van 55,000 en houd ik het aankoop bedrag in mijn zak’
dus netto kost het niet zo heel veel , alleen de ‘nieuwe instapper’ moet een hele hoop betalen , maar die verdienen weer een hele hoop geld (en wat ik zie is dat een hoop nieuwe instappers uit de financieele wereld komen , doktor zijn of advocaat = hoop centjes verdienen) … en wordt de ‘gewone man’ uit de markt gedrukt als die niet 5 jaar geleden ook wat moois heeft / had gekocht
en binnen 1 dag verkocht ook nog , dus de prijs zal wel aantrekkelijk geweest zijn voor iemand
Klopt wat je zegt @ReneJK. Helaas ben ik niet zo’n verkoper van horloges…als ik iets gevonden heb na lang zoeken kan ik er maar slecht afscheid van nemen.
Mietje Doe die Movado eens weg!
prijzen blijven idd gewoon stijgen
8200 euro / $9000 (en 8850 euro heb ik ook al gezien voor een iets vroeger model)
http://chronocentric.com/forums/chronotrader/index.cgi?page=1;md=read;id=49595