Komt het bekend voor?

Als jij het niet doet doe ik het even.

Oh… Doorscrollen en er staan foto’s. Niks gezegd. Maar nu toch een paar extra. :slight_smile:

Zo op het oog heb je drie Seiko 5jes gekocht met een zwarte dial en cijfers, naast de klassieke dag-datum en de kroon op 4, waarbij ik de SNK809 stiekem de leukste vind, daarna de SNK381, en daarna de SNK063 (omwille van de bracelet).

Je nieuwe doet het wel erg goed op leer, en is sjieker van uitstraling, maar toch blijft het een flieger-stijl 5je. :slight_smile:

Neu, ik wissel horloges vaak af, eigenlijk dagelijks. Ik gooi het op “verandering van spijs doet eten”. Je hebt drie vijfjes liggen die het 30 jaar gaan doen zonder dat je er naar omkijkt, ze eten geen brood en ze kosten de hele wereld ook niet.

Gewoon rustig dragen wat je wilt, die ander komt vanzelf weer.

2 likes

Die SNK063 is van mijn vrouw…
En met ff goed speuren, heb ik vervangende lederen bandjes gevonden. ( die komen morgen als het goed is binnen )

Dubbele foto’s is nooit verkeerd…:wink:

Ik hoop toch langer dan 10 jaar met een 5je te doen. ( door oa gewoon de service op tijd te laten uitvoeren )

Voor mijn werk ( in het magazijn ) is de 809 sowieso beter… deze ligt wat platter op de pols dan de 381. En op de 809 zie je de krasjes minder door de geborstelde kast.

1 like

Deze Seiko heeft toch veel weg van de Macv-Sog Vietnam era horloge…

2 likes

Mooie collectie! :pray:t3:

1 like

Tja, de notie van een field en flieger loopt vaak nogal door elkaar heen qua numerals, lume, en kleur. De reden dat jouw SNK me aan een Flieger doet denken is wegens de vorm van de wijzerset. Da’s bij de 809 uitgesprokener dan bij de 381, maar toch.

De 809 is ook uitgesprokener pilot wegens de B-Uhr layout van de wijzerplaat, uiteraard. Evengoed kun je ook die als field watch zien omdat ie met 37mm aan de kleine kant is voor een Japanse pilot watch.

De oorspronkelijke Tensoku had zo’n zelfde wijzerplaat, grappig genoeg Breguet wijzers, maar was 45mm van doorsnee:

https://hips.hearstapps.com/amv-prod-gp.s3.amazonaws.com/gearpatrol/wp-content/uploads/2019/09/Seikosha-Tensoku-Kamikaze-gear-patrol-lead-featured.jpg?resize=768:*

Seiko’s geschiedenis is op dat vlak erg rijk en interessant, ook al wordt de notie van een Japanse flieger niet actief vermarkt. :slight_smile:

Tja, bij ons grabbelen we soms unisex horloges uit elkaars kisten. Iets met mi casa es su casa en zo. :slight_smile:

1 like

45 mm…. Een wandklok met een bandje zeg maar. :crazy_face:

Dank je voor de info!

Zo ver is het bij ons nog niet…

En een nieuw bandje gevonden voor de SNK063…gewoon van een webshop in NL. ( eigenlijk voor een ander type horloge…)

1 like