Je surft wat door het grote WWW en YouTube etc….en ineens is ie daar een horloge waar je niet van wist dat ie bestond, een stukje geschiedenis heeft, van je favoriete merk, en dan ook nog eens spotgoedkoop is… de Seiko SNK381k1
“Die wil ik hebben, dat wordt mijn nieuwe daily beater!” dan ook nog eens de vrouw hiervoor warm maken door voor haar nog een horloge uit te laten zoeken. Seiko SNK063j5 ( Arabic dial ) 2 in 1 koop besteld via het net ( met ook nog een beetje korting ) en dan maar afwachten tot ze binnen komen.
Binnen 4 dagen waren ze er… beide echt beauty’s! In het echt nog mooier dan op de foto’s en filmpjes. Vrouw heel blij… ik ook super blij… ( trots als een soort vogel met grote staartveren )
Een aantal dagen bijna continu met een trots gevoel gedragen… ik kon mijn ogen er amper af houden.
Tot vandaag… ik had ‘m vanmorgen om de pols… en ineens bekroop mij een apart gevoel… ik liep naar mijn open horloge etui… ik legde de nieuwe in het vakje… pakte mijn oude vertrouwde beater uit de etui, sloeg m zoals vertrouwd om mijn pols ( SNK809 ) en zonder om te kijken begon ik aan mijn planning voor vandaag… mij stiekem afvragend waarom ik die nieuwe eigenlijk gekocht heb?
Ik ben m niet beu ofzo… maar dit wordt mijn avond/ weekendhorloge….denk ik…:dizzy:
Hebben jullie zoiets ook wel eens meegemaakt of ben ik nu koekoek?
Als ik ze goed gegoogled heb lijken ze wel erg op elkaar. Daardoor duurt de euforie volgens mij een stuk korter, maar ook in mijn ervaring duurt die nooit oneindig. Draag de nieuwe een tijdje niet. Grote kans dat je hem over een tijdje opnieuw ontdekt en alle plezier opnieuw beleeft. En dat steeds opnieuw.
Dus ik denk dat mijn 809 meer een soort van “grab and go watch” wordt/blijft. Voelt vertrouwd om mijn pols. Hij heeft al best wat meegemaakt in de tijd dat ik m heb. ( misschien dat ik er daarom meer aan “gehecht” ben geraakt )
En de 381 de “bewuste” horloge…
Toch apart hoe je dan toch ineens die omslag maakt.
Trouwens… voor de geïnteresseerden…de horloge van mijn vrouw. ( ff snel een internet foto )